Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés

Ajánló

Neo Interactive

 

Nevéhez fűződik az első ügynökségi Google fiók létrehozása és keresőkampány futtatása (2002-ben), az első magyarországi online rádiókban futó kampány, az első hazai wapkampány, az első hazai gerillamarketinget alkalmazó teljeskörű online kampány (Fanta Vadmálna Boy), az első közösségi márkaklub (iWiW Coke Club) vagy az első hazai valós idejű social média marketing kampány (Vatera Vera).

 

A neo fejlesztette és üzemelteti a nagy méretű fájlok ingyenes és regisztráció nélküli küldését biztosító Mammutmail.com oldalt, illetve a Médiapédiát és egyéb tematikus wikiket (Ecopédia, Patikapédia, Energiapédia, Vinopédia, Biciklopédia stb.).

 

 


Médiapédia szócikk találomra

vírusmarketing

 

Általában a vírusmarketingről:
 

A vírusmarketing - a szájreklám mellett - a gerillamarketing kiemelt területe.
 

A kifejezést általában olyan gerillamarketinges eszköz és kampány leírására használják, amely az interneten vagy mobilkommunikációs eszközökön jelenik meg. A vírusmarketinggel kapcsolatos területek például a videók (pl. mms-ben) és videómegosztó oldalak, [e-mail]?-ek, közösségi portálok, a blogok, amatőr(nek látszó) weboldalak, chat roomok (csevegőszobák) és fórumok. A szó eredetileg  ingyenes e-mail szolgáltatások (elsőként 1996-ban a Hotmail.com) marketinggyakorlatára utalt, amelyekben a kimenő e-mailek aljára automatikusan generált üzenetben hívták fel a szolgáltatásra a figyelmet. Ez az egyszerű kommunikációs aktivitás olyan folyamatokat indított be, amelyek terjedése leginkább egy járványhoz hasonlítható.


 

Másként megfogalmazva: "Vicces videókba, képekbe, flash animációkba, hangfájlokba, zenékbe vagy csak szimplán írásos pletykába ágyazunk reklámüzeneteket, amelyek humorosak, érdekesek, meghökkentők, tehát mindenképpen érdeklődésre tarthatnak számot, szóbeszédet gerjesztenek, majd ezeket online platformokon, ill. más digitális csatornákon kezdjük terjeszteni."

HipeRV, a Reklámvonal digitális média különszáma (Kaizer-Cseh-Varga: Buzz a magyar kibertérben)


 

Módszere, jellemzői:

A(z online) vírusmarketing szakít a hagyományos kommunikációs módszerrel, és egészen más módon juttatja el a reklámüzenetet a fogyasztóhoz, mint a klasszikus média: nem vásárolt médiafelületeken keresztül kommunikál (bár az ún. "seeding", tehát elindító fázisban sok esetben érdemes hagyományos módon is megjelenni), hanem az üzenet "erejére" és a célközönség aktivitására építve jut el minél több emberhez.
További jellemző, hogy az online vagy mobil vírus üzenet a kampány indítását követően "magára hagyja" az üzenetet a fogyasztókkal. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a kampány elindítását követően a vírus marketernek (a vírus marketing kampányt indító személynek) egy idő után nem lesz lehetősége a kampány irányítására, befolyásolására. A vírusmarketing üzenet, ahogy kijutott az internetre vagy a mobiltelefóniába, önálló életre kel, hiszen a terjedésében nem a kiválasztott média játszik szerepet, hanem az reklámüzenet befogadói.
Éppen ezért vírusmarketing nem alkalmas bármilyen marketingkommunikációra, hiszen például a határidős promóciók esetén könnyen előfordulhat, hogy még évekkel a promóció lezárulta után is kering a vírus, ami ekkor már akár negatív hatással is lehet a cégre vagy a márkára.
 

Szereplők:

A reklámüzenet, avagy a vírus marketing film (kép, zene, szöveg stb.) befogadóinak szerepe, hogy megnézzék és továbbítsák az üzenetet más fogyasztó(k)nak.

A vírus útja: a vírus marketertől indul el, és egészen addig tart, amíg vagy már nem ér el további csomópontot, vagy már csak ugyanazokhoz a csomópontokhoz ér el még egyszer. Ebben az esetben ugyanis a már elért csomópont nem továbbítja újra azt az üzenetet, hiszen ezt már megjelenítette (pl. blogban) vagy már látta (személy esetén).

A csomópont (hub) olyan felhasználó vagy internetes oldal stb., amin keresztül további befogadóhoz jut el üzenetünk. Egy csomópont annál értékesebb, minél több befogadóhoz jut el általa a kommunikáció tárgya.


A továbbított formátum:

e-mail, sms, mms (benne például weboldal címével), videófájl (mpg, avi stb.), zene- vagy egyéb audiófájl (mp3), flash fájl (pl. játékoknál), exe fájl, word dokumentum, xls, pps/ppt.

Témája:

szórakoztató információ vagy hír, breaking-news, bennfentes(nek tűnő) információ, üzletek akciói, technikai "kütyük", sokkoló téma, humor, zene, intim tartalom, celebek stb.

 

Mérőszáma:

pass-along rate, minél magasabb ez a ráta, annál több egyén adta át az adott üzenetet/fájlt.



 

Kapcsolódó linkek:

Hogyan mérjük a vírusmarketing terjedését?

Vírusreklám-filmek:

http://www.viral-marketing.hu

A Neo Interactive online marketing ügynökség vírusreklám-film válogatása a Reklámzabálók rendezvényre:

http://virus-video.reklamzabalok.hu

 

Viral and buzz marketing association: http://www.vbma.net/

Új oldalak listája:

Csörgő László
Író, újságíró, szerkesztő, felelős szerkesztő, főszerkesztő, publicista, fotós (1993 óta)Írásai megjelentek: ...
2024-11-05 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Toók László Flórián
Toók László Flórián (Debrecen, 1994. szeptember 3. –) magyar újságíró és marketingszakember.Toók László ...
2023-06-19 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Kovács Zsigmond
Kovács Zsigmond autós-motoros újságíró, szerkesztő, járműipari szakfordító és szövegíró. Született 1980. ...
2022-10-06 | témakör: Személyek | további részletek »»»
Contented Marketing Ügynökség
A CONTENTED Marketing Ügynökséget - eredetileg Cliffchains Kft. néven a tulajdonosok által létrehozott Cliffchains designer nyakláncmárka ...
2022-02-21 | témakör: Marketing | további részletek »»»
Herz Kreáció
Herz Kreáció online marketing ügynökség A Herz Kreáció egy német vezetőséggel működő fiatal, kreatív csapat. "Célunk, hogy ...
2021-05-31 | témakör: Marketing | további részletek »»»
onBRANDS
A www.onbrands.hu egy márka hírportál. Márkás hírek, információk, érdekességek, emberek, interjúk.Márkák ...
2021-05-26 | témakör: Brandek | további részletek »»»
Média ÁSZ
Magyarország közel 4000 médiumának adatai Megjelent: 1992-ben Jelenleg: 57. kiadás: 2020. november Megjelenik minden évben májusban és novemberben! Tartalma: Lapok (napi, heti, havi, időszaki) ...
2021-02-15 | témakör: Média | további részletek »»»
360 marketing ügynökség
A 360 Marketing ügynökség kreatív megoldásokkal és online marketing eszközökkel segíti azokat a cégeket akik piacvezetők akarnak lenni. Az ...
2020-11-23 | témakör: Cégek | további részletek »»»
Felirati
A Felirati egy 2020 augusztusában elindult hírgyűjtő, amely a felirati.com címen érhető el. Impresszuma szerint a fő tervezési szempont a végtelen egyszerűség és a kis képernyőn való ...
2020-09-21 | témakör: Média | további részletek »»»
Pavláth Zita
Pavláth Zita a Neo Interactive operatív vezetője.Több mint 20 éve van jelen a kommunikációs szakmában, ebből 6 évet töltött el integrált ...
2020-05-30 | témakör: Személyek | további részletek »»»

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta