A Brand Manager, vagy más néven márkamenedzser a vállalat termékeit, vagy egy adott termékét menedzseli, vagyis a legalkalmasabb marketing eszközök segítségével elősegíti ezen termék vagy termékek sikeresebb értékesítését.
A Brand Manager a reklámügynökségekkel szorosan együttműködik.
Feladatai:
- kampányok kidolgozása,
- fogyasztói kutatások készítése, valamint azok elemzése,
- a termék, vagy termékek életútjának végigkísérése, a bevezetési szakasz kezdetétől egészen a hanyatlási szakasz végéig,
- a piac folyamatos figyelemmel kísérése,
- versenytársak értékelése.
Ismertebb Brand Managerek:
- Száraz Krisztián (Chrisdry.com, Webdoki.hu, Magi.hu, Profibox.hu, Diarconsult.hu, Borászat.hu, Htt.hu),
- Szabó János (IBM Magyarország Kft.),
- Sárik Ferenc (Cerbona Zrt),
- Varju Péter (Chio Magyarország Kft.).