Ez a szócikk a Pesti Est ingyenes programmagazint kiadó cégcsoportot mutatja be, amelyet 15 év működés után, 2007-ben felvásárolt az Econet Nyrt. A tőzsdei cég az akvizíció után már szélesebb formában is használta a bejáratott Est nevet: médiatevékenységét Est Media Group (EMG) néven egy cégbe szervezte, reklámértékesítését EMG Sales House néven folytatta, míg végül magát az Econetet is átkeresztelték Est MEDIA Vagyonkezelő Nyrt.-vé.
A felvásárlás előtti Est Média cégcsoport küldetésnyilatkozata:
"Az Est Média kategóriájában Magyarország piacvezető és folyamatosan fejlődő cégcsoportja, mely egyedülállóan kiterjedt, sokoldalú (nyomtatott, elektronikus és beltéri) médiahálózatával mindig pontos és teljes körű információt nyújt a kultúra, a szórakoztatás és a szabadidő eltöltésének aktuális lehetőségeiről, programjairól.
Mindehhez innovatívan biztosít országos lefedettséggel terjesztett modern, dinamikus, nyitott, független és kreatív médiumokat. Az Est Média csapata folyamatosan törekszik olyan médiaformátumokat, illetve kiegészítő kampányelemeket alkalmazni, amely mind a partnerek, mind a célcsoportok, mind pedig az Est Média számára értéket teremtenek."
Az Est Média egykori tulajdonosai: Melis András és Lang András.
Est Média - A Pesti Est márkanév kiteljesedése
Az eladásakor, azaz 2007-ben 15. éves fennállását ünneplő Pesti Est ingyenes fővárosi szabadidő és programmagazin, addigra a fiatalok első számú programmagazinjává, a mindennapok részévé vált, valamint az évek során nagyon komoly ismertségre tett szert. Ennek eredményeképpen 2004 végén a több ezer magyar márkanév közül az elsők között kapta meg a [Superbrands]? nemzetközi hálózat marketing-szakmai minősítését.
A lap és készítőinek fő célkitűzése mit sem változott az évek alatt. A Pesti Est - hasonló médiatermékek közül elsőként - elsőrendű feladatának tartja a kultúra valamennyi szeletére kiterjedő programok rendszerezett, a teljesség igényével történő közvetítését és népszerűsítését az olvasók felé. Így tehát a kezdetben csupán moziműsorra specializált Pesti Est mára a kultúra valamennyi területét felöleli, a mozik műsora mellett helyet kapnak benne többek között a színházak, a szórakozóhelyek programjai, a kiállítótermek műsora valamint az aktuális heti sport- és szabadidős rendezvények, ezen felül a "minden más" kulturális eseményekre vonatkozó ajánlók is.
A kulturális szektorban tevékenykedő programszervezők és marketing szakemberek nemcsak hogy megszokták, de alapvető fontosságúnak is tartják, hogy aktuális ajánlatuk szerepeljen hétről-hétre a Pesti Est hasábjain, sőt annak önálló szerkesztésű online változatán, az Est.hu országos programajánló honlapon is. A Pesti Est az évek során eljutott oda, hogy a megkerülhetetlen híd szerepét képezi a programmagazinban hirdető partnerek és kulturális szolgáltatók között, ezzel a szereppel is jó irányba alakítva, fejlesztve a hazai kulturális élet és a piaci szereplők közötti viszonyokat.
Az Est Média kiépülésének fontosabb állomásai