Az internetezők által leggyakrabban végzett tevékenység az információk felkutatása a hozzáférhető tartalomban: azaz a keresés.
A keresésnek többféle formája és szintje létezik. A legfelsőbb szinten a keresőmotorok állnak, amelyek botok (automatizált keresőrobotok) segítsélgével feltérképezik a weblapokat és azok tartalmát, majd indexálják, vagyis rögzítik és besorolják a tartalmukat. Amikor a [felhasználó]? egy bizonyos tartalmat szabad keresőszavak (kulcsszó) segítségével keres, a keresőmotor által regisztrált valamennyi hozzáférhető és kapcsolódó tartalom egy találati listán kap helyet. Az oldalak sorrendje számos dologtól függ, (például a tartalom mennyisége és minősége) de az mindig titkos információ, hogy pontosan hogyan épül fel a találati listát eredményező keresési algoritmus.
A felhasználók a keresőmotorokon kívül, amelyek a teljes webet igyekeznek indexálni, adott tartalmi csoportokra szűkítve is kereshetnek. Ezek a csoportok valamilyen tematika vagy más kapcsolódási pont mentén egy saját keresővel rendelkeznek, amelynek a segítégével csak a csoport tartalmai között kereshet a netező. Ezek gyorsabb és az adott tartalom típusára specializált keresők. Hatékonyságuk elsősorban a fejlesztés minőségétől függ.
A keresés technikai kapcsolódáson túl számos dologra felfűzhető, például lehet keresni blogokban (miner.hu vagy technorati.com), felhasználók között (pl. személyeket a közösségi hálózatokban) illetve 1-1 webáruház, vagy e-commerce cég kínálatában is.
A szabad szavas keresések mellett lehetőség van listázásra is (listing). Az adatbázis (apró)hirdetések piaca szintén jelentős, az IAB becslése alapján meghaladja a 3,5 milliárd forintos forgalmat csak Magyarországon, ezzel jelenleg pontosan akkora piacot jelent, mint a keresőmarketing piac.
A kereséssel számos blog és szakértő foglalkozik.
Ajánlott link: http://miyazakijun.hu