Bezár [x]
Már 2517 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A kiállítás-szervezés lépései:

 

 

1. Tervezés:

 

  • A tervezés elsőszámú eldöntendő kérdése, hogy a vállalat egyáltalán részt vegyen-e az adott kiállításon.
    E kérdés megválaszolásának szempontjai:
    • Mennyiben jelent piaci lehetőségeket az adott kiállítás a vállalt számára?
    • Milyen szinten illik a vállalat profiljába az adott kiállítás?
    • A vállalat termékei versenyképesek-e a kiállításon résztvevő versenytársak termékeihez képeset?
  • Ha ezen kérdésekre a válasz nem, akkor a következő kérdéseket kell megfontolni:
    • Szükséges-e szakmai látogatóként megjelenni a kiállításon?
    • Milyen egyéb piackutatási, termékismereti lehetőségekkel rendelkezik a vállalat e kiállításon kívül?
  • Előzetes költségtervet kell készítenie a vállalatnak, melybe belekalkulálja a kiállításon való megjelenésének összes előzetes feladatának költségét. A vállalat feladatainak egy részét a vásárrendező szerv elvégzi. Főként nemzetközi kiállításokon jellemző, amikor a vásárrendező szerv bizonyos szolgáltatásokat egyezményes biztosít minden kiállító vállaltnak.
    Ezen szolgáltatások a következőek:
    • Alapszolgáltatások: kiállítási terület biztosítása, közműszolgáltatások, a látogatók beterelő-kampányának ellátása, a vásár publicitását szolgáló ingyenes sajtóvisszhang, [katalógus]?ba való bejegyzés.
    • Külön szolgáltatások: standépítés, villanyszerelés, kiszolgáló személyzet biztosítása, bizonyos sajtó ill. reklámszolgáltatások, tolmácsszolgálat, előadások szervezése és megrendezése
  • Jelentkezési határidő lejárta előtt jelentkezni kell a vállalatnak az adott kiállításra.

 

 

2. Előkészítés:

 

  • Nagy figyelmet kell fordítani a [stand]? elhelyezkedésére, valamint a [standszemélyzet]? kiválasztására,
  • Demonstrációs anyagok (szórólap, plakát, prospektus, termékkatalógus, [névtábla]? stb.) megtervezése és kivitelezése, valamint amennyiben ha a vállalat a terméket is be kívánja mutatni a kiállításon el kell dönteni, hogy mennyire széles termékskálával jelenjen meg.
  • A vállalatnak gondoskodnia kell a stand üzemeltetéséhez nélkülözhetetlen egyéb anyagokról, mint például frissítőkről, szendvicsekről, székekről stb.
  • A vállalt partnereit előzetesen tájékozatni kell a kiállításon való megjelenésről, részükre meghívót, vagy [médiahirdetés]?t kell küldeni.
  • Kiemelkedően fontos az előzetes részletes ütemterv, forgatókönyv elkészítése, hogy biztosan akadálymentesen záruljon a kiállítás napja.

 

 

3. Lebonyolítás:

 

  • A lebonyolítás a helyszíni felkészüléssel kezdődik, amikor a vállalt munkatársai mára helyszínen vannak és a stand már felállítva, berendezve áll a végleges helyén.
  • Fontos a folyamatos egyeztetés, melyet a sikeresség érdekében minden reggel megtesznek a vállalt munkatársai a kiállítás ideje alatt.
  • Nyilvántartást kell vezetni a megjelent versenytársakról, partnerekről, majd a partnerekkel folytatott tárgyalás után rövid összefoglalót kell készíteni a későbbi pontos felidézés érdekében.
  • A potenciális partnerek és az érdeklődők különválasztása szükséges. Mindkettő információs igényét ki kell elégíteni, miközben megteremtik a vállalt munkatársai a megfelel tárgyalási légkört.
  • Végezetül a rendezvény utáni munkálatokkal zárják a napot. Ilyen munkálatok a csomagolás, vagy a stand szétszerelése.

 

 

4. Utómunkák:

 

  • A kiállítás ideje alatt összegyűjtött információk összesítése (hányan és kik jöttek el a rendezvényre, valamint, hogy milyen kérdések hangzottak el a vállalttal, vagy a termékekkel kapcsolatban)
  • Az előzetes szervezés hatékonyságáról is el kell készíteni az utólagos elemzést (minden rendben ment-e, a személyzet hogy végezte a munkáját)
  • Be kell váltani a kiállítás ideje alatt a partnereknek, vagy érdeklődőknek tett ígéreteket
  • Fontos a tapasztalatok összesítése után a tanulságokat levonni, melyek rendkívül hasznosak lehetnek a jövőre nézve. (hasznos volt-e a megjelenés, érdemes-e a továbbiakban is részt venni az eseményen, ezzel a kérdéssel a tervezés szakasza újból elkezdődik)

 

 

Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta