Létezik a mobilokon egy olyan helymeghatározó program, amely például képes arra, hogy megmutasson egy éttermet egy teljesen idegen városban, vagy azt, hogy a hazafelé vezető úton a boltban lehet-e olyan terméket kapni, amire éppen szükség van?
Hamarosan már minden weboldal képes lesz felhasználni egy személy lokációs adatait (azaz megmutatni, hogy az illető éppen hol tartózkodik a Földön), így teret nyit a lokációs marketingnek.
„Amit régen [vásárláshelyi reklám]?nak hívtunk, azt ma mobil reklámnak.” – mondta Kis Cassino, a Borrell Associates-nél lévő VP-kutatásában.
Nagy sikerük van az új mobil lokalizációs [közösségi alkalmazás]?oknak. A GPS-s alapú szolgáltatásaiknak köszönhetően a Foursquare és a Gowalla elsősorban a mobil készülékeken egészítik ki jól a Facebook-ot és a Twitter-t, de a többi közösségi portállal is összekapcsolhatóak. A két szolgáltatással elérhetővé válik a [Facebook Connect]?, és a felhasználók ezen keresztül jelentkezhetnek be. Ekkor mindkét rendszer megmutatja azokat az ismerősöket, akik már korábban regisztrálták magukat a portálok egyikén, és így pedig ezeket a személyeket az új hálózaton is felvehetik barátnak. Az emberek mindkét szolgáltatást arra használják, hogy megoszthassák a barátaikkal a kedvenc tartózkodási helyeikkel kapcsolatos információkat, és hogy új helyeket fedezzenek fel. A Foursquare és a Gowalla bevonja a játékelemet és az üzengetést, illetve hogy a való világban üzemelő boltokkal kötött megállapodások révén segít nyereségessé tenni az általában pénznyelő startupokat.