Személyes információk:
Mark D. Pesce
Szakmai előmenetel:
Tanulmányok
1980 szeptember- 1982 június Egyetemi tanulmányok,Massachusetts Institute of Technology. Négy szemeszter után otthagytam az MIT-t, és az akkor növekvőben levő technológiai iparban kezdtem dolgozni.
Szakmai szervezetek
- VRML Konzorcium, Igazgatótanács 1998 - 2000
- Los Angeles Virtual Reality felhasználói csoport
Oktatási és Tananyagfejlesztési Tapasztalatok
Átterveztem az egész AFTRS tananyagot, hogy tartalmazza a legfrissebb gyakorlati részeket az interaktív média témaköréből, DVD és Web produkciós módszerekkel, tervezési ismeretekkel és technológiákkal együtt. A tananyag 2004 elején lépett életbe a diplomás és MA kurzusok esetén. Felelős vagyok a kurzus és tananyagtervezésért, személyzeti feladatokért, fejlesztésért, a színhely és oktatással kapcsolatos tervezésekért.
Az oktatott anyagok többek között:
- Bevezetés a digitális technológiákba
- Digitális média produkció
- A digitális dokumentumok készítése
- Interaktív média cinematografereknek
- Interaktív televízió
- DVD dizájn & produkció
- Digitális média terjesztés
2003 június – mostanáig
Senior Mentor, X|M|L, Sydney
A Cross-Media Lab egy kétévenként megrendezendő műhely/konferencia sorozat, ahol az new media szakértői az aktuális munkáikat mutatják be az ipar vezetői számára áttekintés és véleményformálás céljából. A cross-media filozófiája szerint egy adott projekt akkor lehet a legsikeresebb, ha kihasználja a “régi” és az “új” média közötti rezonanciákat. Az X|M|L célja, hogy segítse egy új, világklasszis média kreatív emberekből álló generáció létrejöttét Ausztráliában.
‘98 szeptember– 2000 június Az Interactive Media Program Vendégprofesszora és elnöke a Dél-kaliforniai Egyetem mozi-televízió karán. Feladatok: oktatás, tananyagtervezés, tézis szaktanácsadás, személyzeti feladatok, fejlesztés, a színhely és oktatással kapcsolatos tervezések.
Az oktatott anyagok többek között:
- CTPR 541 (Interaktív média)
- CNTV 499 (Interaktív média tudományok)
- CNTV 499 (Interaktív televízió)
- CTPR 551 (A Továbbfejlesztett Projekt előkészítése)
- CTPR 590 (Független tanulmány a diplomához)
- CTPR 584 (Továbbfejlesztett projekt a diplomához)
1997 január- 1998 június Kreátor, 3D Művészetek a san franciscói állami egyetemen, a Multimédia Tudományok program keretein belül. A program a diákoknak a 3D médiák létrehozásának minden aspektusát oktatja, hangsúlyt fektetve a Web technológiákra, mint pl. a VRML. Az alap tananyagot készítettem el, és meghatároztam a produkció, tervezés és technikai tananyagok magját. Az SFSU kollegáival együtt kerestünk és válaszottunk ki oktatókat.
1995 szeptember-1998 június
Oktató, San Francisco Állami Egyetem, Multimedia Studies Program, College of Extended Learning.
Oktatott tananyagok:
- A VRML bevezetése
- VRML intenzív kurzus
- Térbeli (Spatial) Média bevezetése (Dr. William Martens-szel együtt)
1996 szeptember
Oktató, Kaliforniai Egyetem, Santa Cruz, Silicon Valley campus.
Oktatott tananyag:
- A VRML bevezetése
Egyéb tudnivalók:
Publikációk
Könyvek és felezetek
- Mark Pesce, Hyperpeople , Sydney, Australia, magánkiadás, 2005 január.
- Richard Metzger, editor, The Book of Lies. New York, Disinformation Press, August 2003.
- Mark Pesce, Programming DirectShow and Digital Video. Seattle, Washington, Microsoft Press, May 2003.
- Mark Pesce, et. al., Game On: Head Games. London, Barbican Center Books (Corporation of London), March 2002.
- Vernor Vinge, et. al., True Names and the Opening of the Cyberspace Frontier. New York, TOR Books, December 2001.
- Russ Kick, editor, You Are Being Lied To. New York, The Disinformation Company, March 2001.
- Mark Pesce, The Playful World: How Technology Transforms our Imagination. New York, Ballantine Books (Random House), October 2000.
- Aaron Walsh and Mark Pesce, Core Web3D. New York, Prentice-Hall Publishing, June 2000.
- Mark Pesce, Learning VRML: Design for Cyberspace. Cambridge, Massachusetts: Ziff-Davis Publishing, 1997.
- Celia Pearce and Mark Pesce, The Interactive Book. Indianapolis, Indiana: Macmillan Technical Publishing, 1997.
- Mark Pesce, VRML: Flying through the Web. Indianapolis, Indiana: New Riders Publishing, 1996.
- Loren Buhle, Mark Pesce, Vinay Kumar, et. al. The Webmaster’s Professional Reference. Indianapolis, Indiana: New Riders Publishing, 1996.
- Mark Pesce, VRML: Browsing and Building Cyberspace. Indianapolis, Indiana: New Riders Publishing, 1995
Cikkek
- Mark Pesce. Article, “The Future of Television”, The Age , February 2007
- Mark Pesce. Op-Ed “In Defense of Weak Copyright”, The Age , November 2006
- Mark Pesce. Op-Ed “Media Mergers won’t Matter”, The Age , July 2006
- Mark Pesce. Op-Ed “No Net Nannies for Australia”, The Age , April 2006
- Mark Pesce. “The Three Fs”, informiTV Magazine, February 2006
- Mark Pesce. “hyperpeople”, EVOLVER Magazine, January 2006
- Mark Pesce (with Angus Fraser). “The Telephone Repair Handbook”, Mindjack
- Magazine, January 2006
- Mark Pesce. “The Three Fs”, informiTV, December 2005
- Mark Pesce, “Understanding Networks”, Vodafone RECEVIER Magazine, December
- 2005
- Mark Pesce (with Angus Fraser). “The Telephone Repair Handbook”, ACM Interactive
- Entertainment 2005 Proceedings , November 2005
- Mark Pesce. “Piracy is Good ? New Models for the Distribution of Television”,
- Mindjack Magazine, May-June 2005.
- Mark Pesce. “Sense and Sensitivity”, FLUX Magazine, February 2005
- Mark Pesce. “Social Impotence”, Internet.AU, January 2005
- Mark Pesce. “Out of Control: The Sequel”, DISINFO.com, December 2004
- Mark Pesce. “Rolling Your Own Network”, Internet.AU, December 2004
- Mark Pesce. “Reinventing Television”, Mindjack Magazine, May 2004
- Mark Pesce. “McBurners”, TRIP Magazine, October 2003
- Mark Pesce. “Reviewing Breaking Open the Head’, Journal of Cognitive Liberties, Winter 2003.
- Mark Pesce. “Year of Jubilee”, Entheogen Review, Winter 2002-3
- Mark Pesce. “The Future of Entertainment”, PC Magazine, September 2002.
- Mark Pesce. “The Future of Video Gaming”, PC Magazine, September 2001.
- Mark Pesce. “Xbox: 1,000,000,000,000 Operations per Second”, WIRED Magazine, May 2001.
- Mark Pesce. “Living Language”, FEED Magazine, January 2001.
- Mark Pesce. “Birth of a Station”, FEED Magazine, October 2000.
- Mark Pesce, “Toys and the Playful World”, The Sciences, August 2000.
- Mark Pesce. “Meet Big Brother”, SALON Magazine, July 2000.
- Mark Pesce. “Welcome to the Firehose”, in FEED Magazine, February 2000.
- Mark Pesce. “The Trigger Principle”, in FEED Magazine, February 2000.
- Mark Pesce. “Reductionism versus Holism: Multiple models of the Spiritual Quest”, in Technology in Society 21, 1999.
- Mark Pesce. “Magic Mirror: The Novel as Software Development Environment”, for Media In Transition, Comparative Media Studies Program, Massachusetts Institute of Technology, October 1999.
- Mark Pesce. “Thinking Small”, in FEED Magazine, October 1999.
- Mark Pesce. “OSMOSE,” in Salon Magazine, 15 July 1998.
- Mark Pesce. “The Power of Babel,” FEED Magazine, February 1998.
- Mark Pesce. “Ritual and the Virtual,” Consciousness Reframed, Center for the Advanced Inquiry into the Interactive Arts, University of Newport, Wales, 1997.
- Mark Pesce. “Ontos and Techne,” in Computer-Mediated Communication Magazine, April 1997.
- Mark Pesce. “The Great Leap Downward”, FEED Magazine, March 1997.
- Gavin Bell, Rikk Carey, Mark Pesce, et. al. “The VRML 2.0 Specification,” in VRML 97 Proceedings, February 1997.
- Mark Pesce. “Proximal and Distal Unity,” in Proceedings of the Fifth International Conference on Cyberspace, Madrid, June 1996.
- Mark Pesce. “Root, Trunk, Branch, Crown: Growing VRML,” in VRML 95 Proceedings, December 1995.
- Mark Pesce. “Ontos, Eros, Noos, Logos,” in Proceedings of the International Symposium on Electronic Arts, Montreal, September 1995.
- Gavin Bell, Anthony Parisi, Mark Pesce. “The VRML 1.0 Specification,” in Proceedings of the Second International Conference on the World Wide Web, Chicago, October 1994.
- Mark Pesce, Peter Kennard, Anthony Parisi, “Cyberspace,” in Proceedings of the First International Conference on the World Wide Web, Geneva, May 1994.
- Mark Pesce. “Final Amputation: Pathogenic Ontology in Cyberspace,” in Proceedings of the Third International Conference on Cyberspace, Austin, Texas, May 1993.
- Mindstates , kereskedelmi reklám, 2007 január
- Man With a Movie Tube , kísérleti film, 2007 január (gyártás alatt)
- hyperpeople, videófilm, 2005 június
- The New Inventors , ABC TV, résztvevő/zsüritag, 2005 február - mostanáig
- Unbomb, rövid videófilm, 2003 augusztus.
- Body Hits (BBC 3), location producer, 2002 november.
- This Strange Eventful History, videófilm, 2002 augusztus
- Becoming Transhuman, videófilm, 2001 augusztus
- Prezentációk, szemináriumok és előadások
- “The Fifth Estate”, keynote at ABC Local Radio conference, 3 May 2007
- “Pox Populi”, lecture at University of Sydney, 27 March 2007
- “No Rules”, lecture at SPAA Fringe, Brisbane, 12 November 2006
- “You-Biquity”, keynote at Web Directions seminar, Sydney, 29 September 2006
- “The Future of Me”, “The Future of Us”, “The Future of All”, presentations at the Black
- Rock Arts Festival, August 27-29, 2006
- “Socio-Ability: Reinventing the Mobile Phone”, keynote at New Media BC, 15 June 2006
- “Empire”, lecture at Visionary Voices Salon, San Francisco, 11 June 2006
- “hyperpeople”, keynote at Viaggio Telecom, Pisa, Italy, 25 May 2006
- “Where in the World?”, private seminar for Lonely Planet online publishing group,
- Melbourne, 18 January 2006
- “Chaos & Community”, seminar for the Laboratory for Advanced Media Production,
- Sydney, 5 December 2005
- “The World is My Hard Drive”, keynote address at X|Media|Lab Melbourne Public Day,
- 25 November 2005
- “The Audience Takes Control”, Media Hungary, Budapest, 24 May 2005
- “Welcome to the Swarm”, seminar, University of Melbourne, 13 May 2005
- “The Door to the Audience”, keynote at ABC podcasting conference, Melbourne, 12
- May 2005
- “Mobile Social Networks”, Mobile Media Australiasia, Sydney, 11 May 2005
- “Piracy is Good? New Models for the Distribution of Television”, AFTRS iTV Day,
- Sydney, 6 May 2005
- “The Human Use of Human Networks”, ISOC-AU Conference, Sydney, 6 April 2005
- “DIY TV Networks,” Just Shoot It! Conference, ACMI, Melbourne, 17 March 2005.
- “The You Portal”, Mobile Journeys Conference, Sydney, 3 February 2005.
- “Choose Wisely”, Ethnobotanica 4, Mullumbimby NSW, 3 December 2004.
- “F*ck Big Media: Rolling Your Own Network”, National Student Media Conference, Newcastle NSW, 5 October 2004.
- “Broadband Peercasting”, Presentation for AIMIA New South Wales, 20 July 2004
- “Open Source Television”, Presentation for SMART Internet CRC, Melbourne University, 14 July 2004
- “Producing in the Era of Digital Delivery”, Presentation for Film Victoria, 1 July 2004
- “Business of Creativity: Digital Assets and Delivery”, AFTRS Short Course, presented in Perth 22 May 2004, Brisbane 4 June 2004, Adelaide 11 June 2004, Melbourne 18 June 2004, Sydney 25 June 2004.
- “Redefining Television”, Presentation for AIMIA Victoria, 7 May 2004
- “Look but Don’t Touch!” Presentation for the Australian Interactive Entertainment Conference, University of Technology, Sydney, 13 February 2004.
- “Machinima”, Presentation for XMediaLab II, Sydney, Australia, 10 February 2004.
- “Design in the Age of Active Materials,” lecture for LAB 3000, Royal Melbourne Institute of Technology, 21 November 2003.
- “The New Reality for Producers,” keynote address to the Screen Producers Association of Australia, Melbourne, 20 November 2003.
- “Crazy Noise,” spoken word performance at the Invisible College, Los Angeles, 21 August 2003.
- “Rules of the Game,” Presentation for XMediaLab, Sydney, Australia, 11 June 2003.
- “Terror and Transhumanism,” Lecture for Quantum Theology course at Stanford University, 27 May 2003.
- “Memes to an End”, presentation at MINDSTATES 2003, Berkeley, California, 23 May 2003.
- “Tales of Un-DAREing Do,” presentation at SSDP/MPP annual conference, Anaheim, California, 9 November 2003.
- “Bios & Logos”, paper & presentation at MINDSTATES Jamaica, Negril, Jamaica, 3 October 2002.
- “Trialogues for Interesting Times” (Seminar with Douglas Rushkoff and Erik Davis), Esalen Institute, Big Sur, California, 2 – 4 August 2002.
- “Trialogues for a New Millennium” (Seminar with Douglas Rushkoff and Erik Davis), Esalen Institute, Big Sur, California, 3 – 5 August 2001.
- “Changing the Rules: Next Generation Video Game Platforms & Possibilities”, IBM Almaden Research Center, San Jose, California, 30 July 2001.
- “Becoming Transhuman” , feature length film & spoken word performance, premiered at Mindstates II, Berkeley, California, 26 May 2001.
- “The Real World”, presentation at PLANETWORK, San Francisco, 14 May 2000.
- “Church of the Motherfucker” , Performance at DisInfo.Con 2000, New York City, 19 Feburary 2000.
- “Now You’re An American!” , Panel Presentation, MIT Comparative Media Studies Program Games Conference, Cambridge, 11 February 2000.
- “Pornster” , Panel Presentation, Lapdance 2000, Sundance Film Festival, Park City, 27 January 2000.
- “Death and the Maiden” , Lecture at Myth, Ritual and the Mediation of Violence, Church of the Redeemer, New York City, 6 November 1999.
- “Jericho”, Panel Presentation, Virtual Y2K, Brown University, 5 November 1999.
- “The Playful World” , Invited Lecturer, VIPER 99, Geneva, November 1999.
- “Boundary Bath” , Invited Lecturer, Scope 1: Information Versus Meaning, Vienna, 1 October 1999.
- “Noosphere” , Invited Lecture, Paradox II, Arcosanti, Arizona, 25 September 1999.
- “High(er) Earth Orbit(s)” , Keynote presentation, AllChemical Arts, Kailua-Kona, Hawaii, September 14, 1999.
- “DJ Christ, Superstar!” , Director, Co-author, Co-producer. Performance at the Black Rock Arts Festival (“Burning Man”) 2 September 1999.
- “There it is…Take it!” Interactive installation artwork, shown at DADA: Crosswire, Los Angeles, 17 April 1999.
- “Black and White and Read All Over,” Invited Lecturer, SXSW Interactive, Austin Texas, 15 March 1999.
- “Europa, Europa,” Keynote address at Radical Complexity and Network Visualization, Pepperdine University, Malibu, California, 15 January 1999.
- “The Archer,” Keynote address at “The Next 20 Years” lecture series, Seattle, Washington, 27 August 1998.
- “Circle Round,” Invited Lecturer at Science and the Spiritual Quest, Center for Theology and the Natural Sciences at the Graduate Theological Union, University of California, July 1998.
- “Technopagans at the End of History” , Seminar Leader, Esalen Institute, Big Sur, California, 14 - 16 August 1999.
- “When the Three Were One,” Guest Lecturer, Virtual Worlds Lecture Series, University of California at Berkeley Multimedia Research Center, 6 November 1997.
- “Eye and Thou (Dissolving Descartes),” Capstone Address, IEEE Visualization ’97 Conference, Phoenix, Arizona, 24 October 1997.
- “Incorporations and the Noosphere,” Guest Lecturer, Discourse@2000 Lecture Series, Department of Philosophy and Epistemology, Stanford University, 7 May 1997.
- “Ignition,” Capstone Address, World Movers Conference, San Francisco, California, 30 January 1997.
- “The Panoptic Self,” Keynote Address, Earth to Avatars Conference, San Francisco, 26 October 1997.
- “Sit Down and Shut Up,” “Earth Mothers,” and “The Open Invitation,” panel presentations, SIGGRAPH ’96, August 1996, New Orleans.
- “Connective, Collective, Corrective: Lessons Learned from VRML,” Plenary Address, The Fifth International Conference on the World Wide Web, Paris, France, 8 May 1996.
- “Seduction and Domination: Pathology and Affect in Media,” Multimedia Pioneers Lecture Series, San Francisco State University, San Francisco, 1 May 1996.
- “Interfaces to the Sublime (Het Rotterdamerung),” lecture delivered at DEAF, the Dutch Electronic Arts Festival, Rotterdam, The Netherlands, 25 November 1995.
- “Surfing the Satellites: A New Image of Earth,” lecture delivered at the Australian Information Superhighway Conference, Sydney, Australia, 18 November 1995.
- “Electronic Storylines,” workshop taught at DOORS 3, The Netherlands Design Institute, Amsterdam, The Netherlands, 9-11 November 1995.
- “Opening the Third Ear,” presentation delivered to the San Francisco Virtual Reality Educational Foundation in San Francisco, 21 September 1994.
- “Distributed Behaviors in Distributed Simulations,” presentation delivered at the Virtual Reality Systems Conference, October 1993.
Konzultánsi, szakmai és kutatói referenciák
January 2006 – jelenleg
Ügyvezető igazgató, FutureSt, Sydney, Ausztrália.
A FutureSt egy média és technológiai tanácsadó cég. Segítünk az ügyfeleinknek abban, hogy a 21. század módszereit, mint pl. peer-production, hyperdistribution, és ubiquitous networking, minél jobban alkalmazhassák és kihasználhassák.
2001 szeptember - 2003
Alapító és vezető, FiredUp Software, Los Angeles, CA.
A FiredUp Software új digitális videó programokat tervez a FireWire-rel rendelkező számítógépekhez és elektronikai berendezésekhez. 2002 márciusában benyújtottunk egy szabadalmi kérelmet egy általános tárolóeszközre, amely egy digitális videókamerából és egy személyi számítógépből áll.
1997 február- 1998 július
Elnök és igazgató, blitcom, Llc., Santa Monica, CA.
A blitcom egy Web alapú szórakoztatást célul tűző cég, amely a narratív, mesélős és mozi minőségű produkciót kívánja felvinni az Internetre, különböző új technológiák használatával, és a digitális média kipróbált produkciós eszközeinek felhasználásával. A vállalkozásban partnerem Jan Mallis – aki azelőtt a Protozoa, Inc.vezetője volt, és az 1997-es VRML Excellence Díj nyertese. Ő úttörő producere a karakter-alapú szórakoztatásnak a Weben. A célunk egy teljes Web méretű hálózat létrehozása, 24 órás szórakoztató és művészeti műsorokkal, és mindezt a legújabb 3D-s számítógépes technológiával létrehozva.
1993 július – 1996 dec.
Alapító & elnök, VRML Architecture Group
A VRML Architecture Group (VAG) az én vezetésemmel jött létre. Célja a koherens környezet biztosítása volt a Virtual Reality Modeling Language (VRML) jövő generációinak létrejöttéhez, amelyet én találtam fel 1994-ben. Együttműködve a Microsoft, Silicon Graphics, Netscape, Sun Microsystems és Autodesk kutatóival, a VAG átvitte a VRML-t statikus megjelenésből teljes interaktivitásba, és szabványosítási eljárások alkalmazásával. Az eredmény, a VRML 2.0 mára egy ISO Draft specifikáció, és hamarosan az egész világon használt szabvány lesz. A VRML Consortium 1996 decemberi létrehozása után a VAG megszűnt.
1993 április- 1993 szept.
Tanácsadó, Apple Computer Corporation, Berkeley, CA.
Konzultáns mérnökként intuitív interfészeket fejlesztettem ki az Apple és az IBM hálózati termékei között.
1991 július- 1993 február
Alapító és elnök, Ono-Sendai Corporation, San Francisco, CA.
Az Ono-Sendai egy első generációs Virtuális Valóság kezdeményezés volt, amelynek célja az olcsó, otthoni hálózatos VR rendszerek létrehozása volt. A koncepció még most is egy kicsit elsietett. A cég a saját, hálózati vizualizációs és adatsokszorosítási kutatásaimból jött létre, amely végül a VRML-ben csúcsosodott ki. A cég végzett kutatásokat a VR iparban olcsó megoldások létrehozására, és egyik eredménye az lett, hogy megkaptam a szabadalmi jogot az 5,526,022 számú, “Forrásmentes orientációs szenzor” nevű találmányomra. Ez a növekvő ipar egyik problémáját oldotta meg, és a virtuális valóságban elmerülő személyek testmozgását hivatott lekövetni, de szélesebb körben is használható: performansz animáció és mozgások rögzítése. Tanácsadóként közreműködtem a Sega Corporationnél is, a Virtua VR létrehozásakor, amely egy felhasználói fejre rögzíthető kijelző volt (HMD) videójátékokhoz. A cég 1993-ban tönkrement, mert nem sikerült elég pénzügyi forrást előteremteni a további fejlesztéshez.
1988 október- 1992 január
Vezető mérnök, Shiva Corporation, Cambridge MA.
Az első mérnökök között voltam a Shiva cégnél, és alattunk nőtt a cég árbevétele az 1988-as 1.5 millió dollárról 40 millió dollárra, amikor is eljöttem a cégtől megalapítani az Ono-Sendai-t. A Shiva találta fel a tárcsázós internet-kapcsolatot. Ma talán hétköznapi dolognak tűnik telefonon keresztül elérni egy hálózatot, de tíz évvel ezelőtt a mi munkánk nyomán indult el a piac. Fejlesztettem felhasználói interfészeket a Shiva termékekhez, hamarosan híresek lettek a termékek a könnyű használhatóságukról. Ezután kerültem kapcsolatba a virtuális valósággal.
1984 június- 1988 szept. Mérnök, Dynatech Communications, East Greenwich, RI. A Dynatech fejlesztette ki a LAN interfészeket az akkor új T-1 és DS0 szolgáltatásokhoz, amelyeket a felszabadított telefonszolgáltató ipar biztosított. Feladatom volt a hardverfejlesztés és a felhasználói interfészek kifejlesztése.
1982 június-1984 június
Mérnök, Security Dynamics, Boston, MA.
A Security Dynamics-nál hardver prototípusokat és szoftvereket készítettem a SecuirID kártyához, amely egy beléptető rendszer volt, és később számítógéphálózatok hozzáféréséhez is használták.
Tanácsadói szerepek
- 2004 március– jelenig Műszaki tanácsadó, “hit.it”, Sydney.
- Televíziós és interaktív produkció az ausztrál tinédzser show számára.
- 2004 május– jelenig Tanácsadói testületi tag, Media Machines, San Francisco.
- A Media Machines X3D eszközöket fejleszt.
- 2003 június– jelenig Tanácsadó. X|Media|Lab, Sydney.
- Az X|Media|Lab egy olyan fórum, ahol a média specialisták együtt dolgoznak a producerekkel, tervezőkkel, és írókkal, a produkció finomítása érdekében.
- 1999 november– 2003 jan Tanácsadói testület, SLAM Media, Seattle
- A SLAM szoftvereket gyártott a média menedzsment számára.
- 1999 aug.– 2001 jan. Tanácsadói testület, UBUBU Corporation, San Francisco.
- Az UBUBU egy web alapú 3D marketing eszköz az [e-kereskedelem]? számára.
- 1998 június– 2001 május Tanácsadói testület, BigWords Corporation, San Francisco.
A BigWords egy internetes kereskedő cég volt, és egyetemi tankönyveket forgalmazott. - 1997 július– 2002 január Tanácsadói testület, One Media Place, Inc., San Francisco.
Az Ad Auction egy új iparágat hozott létre az Interneten, amikor még szabad bannereket értékesített egy innovatív on-line aukciós módszerrel. Műszaki tanácsadóként is részt vettem. - 1996 június- 1998 június Tanácsadói testület, Intervista Corp,, San Francisco.
Az első VRML cég, amelyet a VRML másik feltalálója, Anthony Parisi alapított. Az Intervista volt az első VRML böngésző és eszközök készítője, és olyan ügyfelei voltak, mint a Microsoft és a Silicon Graphics.
Elismerések
- Digital Coast 50, Silicon Alley Reporter, 1999.
- VRML Consortium, Community Service Award, 1998
- International Design Magazine , az “ID 40”-be beválasztottak 1997-ben.
- Ars Electronica Művészeti fesztivál, Honorable Mention for “WebEarth,” 1996.
- Network Computing Magazine , “50 legfontosabb ember a hálózati iparban”, 1995.
- Meckler Virtual Reality Market Impact Award, 1995.