Márkafelépítés:
Történet
A Microsoftot [Bill Gates]? és [Paul Allen]? 1975-ben alapította Albuquerque-ben, New Mexico államban. A páros ekkor fejlesztette ki az első számítógépes nyelvet, amelyet stílusosan BASIC-nek neveztek el. A következő években, mialatt Gates a Harvardon folytatta tanulmányait, és csak szabadidejében foglalkozott az üzlettel, a BASIC nyelvet a bimbózó számítástechnikai ipar szépen lassan az általánosan elfogadott programozási nyelvvé tette. 1981 új mérföldkövet jelentett a vállalat életében: az IBM piacra dobta az első személyi számítógépet, amelyen már a Microsoft által kifejlesztett 16 bites MS-DOS operációs rendszer futott. A rendszer ettől fogva iparági standarddá vált. A Microsoft életének következő emlékezetes éve 1983 volt. Nemcsak az egeret mutatták be ekkor, hanem ebben az évben került piacra a Microsoft szövegszerkesztő programja, a Word és a jövőbeli sikereit ekkor megalapozó Microsoft Windows operációs rendszer is. A Windows az MS-DOS kiterjesztése volt, amely rugalmasabb és felhasználóbarát működési környezetet biztosított.
A vállalat 1986-ban megjelent a tőzsdén is, ahol részvényeit 21 dolláros induló áron értékesítette. A Lotus Development Corporation megvásárlásával nem egészen két év alatt a Microsoft hivatalosan is a világ legnagyobb szoftverfejlesztő vállalatává vált. 1990-re a vállalat készen állt arra, hogy piacra dobja a Windows 3.0-t, amelynek nagy költségvetésű, látványos bevezető kampánya egyes vélemények szerint sokkal alkalmasabb lett volna egy rockzenekar, mint egy szoftvercsomag népszerűsítéséhez. A vállalat 10 millió dollárt költött a Windows 3.0 promóciójára, melynek eredményeképpen hat hét alatt 100 000 példányt sikerült belőle eladni. A Microsoft újszerű (Rock and Roll based) marketingmegközelítését 1994-ben a „Hová akarsz ma menni?” (Where do you want to go today?) kampány keretében valósította meg, amikor is 100 millió dollárt költött annak lebonyolítására. A kampánysikersorozat újabb állomása a Windows 95 beharangozása volt, amikor már az első négy napon egymillió példányt sikerült értékesíteni az új operációs rendszerből.
A Microsoft nem akarta elszalasztani az internet adta új utakat és lehetőségeket sem, ezért 1996-ban az amerikai NBC hírszolgálattal együttműködésben elindította az internetes hír- és információs portálját, az MSNBC-t. 2000 áprilisában a Microsoft a partnereivel közösen bemutatta a Windows alapú Pocket PC-t, amely a személyes információk puszta rendezgetésénél sokkal több lehetőséget nyújt a felhasználók számára: biztosítja, hogy irodájukkal és üzletfeleikkel folyamatosan tarthassák a kapcsolatot, miközben úton vannak. Ez volt az első olyan Microsoft-termék, amely ClearType technológiával rendelkezett, és ún. „e-book”-ok olvasását tette lehetővé fejlett LCD kijelzővel. Nagyszabású kampány keretében 2003 augusztusában a Microsoft bejelentette legújabb operációs rendszerét, a Windows 2003-at, annak szerverváltozatát, illetve az irodai szolgáltatásokat tömörítő Office 2003 Systemet.
A Microsoft Corporation a nagy szoftvergyártók közül elsőként alapított kereskedelmi képviseletet Budapesten, mindössze két fővel 1993-ban. Napjainkban a vállalat dolgozóinak létszáma megközelíti a 100 főt. A cég élen jár a magyar nyelvű szoftverek [piaci bevezetés]?ében: a forgalom egyre nagyobb hányadát a honosított, magyar nyelvű szoftverek adják. A cég legismertebb termékeinek [piaci részesedés]?e meghatározó, felülmúlja az egyébként igen magas világátlagot is.
A termék
Lehet, hogy a Microsoft egy marketingtitán, de sikerének záloga főként a cég alapjait jelentő hiteles innovációs tevékenységben rejlik. Mára több mint 200 terméket és szolgáltatást tudhat magáénak, bár a legismertebb és legelterjedtebb terméke továbbra is a [Windows]? maradt. Természetesen a Windows operációs rendszer [termékcsoport]?ján kívül a Microsoft számos, a munka hatékonyságát növelő terméket és szolgáltatást is kínál. A prezentációkészítéshez fejlesztett Microsoft PowerPoint szoftver, a Microsoft Exchange üzenetküldő alkalmazás és a Microsoft Word szövegszerkesztő piacra dobása óta a Microsoft az irodai munkát segítő egyéb szoftvereket is kifejlesztett, amelyek legfrissebb eredménye a 2003-ban bejelentett Office 2003 System, amely a Microsoft irodai alkalmazásait egy név alatt foglalja össze. Az Office 2003 System a Microsoft történetének egyik legnagyobb és legsikeresebb fejlesztési és bétatesztelési projektje keretében készült el, melyen több mint hatszázezer bétatesztelő dolgozott.
A Microsoft szervertermékei a hatékony kommunikáció, a fájl- és adatkezelés, az üzletifolyamat-modellezés és -menedzsment területén nyújtanak széles körű szolgáltatásokat. A Microsoft Business Solutions üzletág két fő terméke a Navision és az Axapta, amelyek a kis-, közép- és nagyvállatok üzletmeneti és döntéshozói folyamatait optimalizálják.
Link: http://www.microsoft.hu