Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Márkafelépítés:

Történet

A Microsoftot [Bill Gates]? és [Paul Allen]? 1975-ben alapította Albuquerque-ben, New Mexico államban. A páros ekkor fejlesztette ki az első számítógépes nyelvet, amelyet stílusosan BASIC-nek neveztek el. A következő években, mialatt Gates a Harvardon folytatta tanulmányait, és csak szabadidejében foglalkozott az üzlettel, a BASIC nyelvet a bimbózó számítástechnikai ipar szépen lassan az általánosan elfogadott programozási nyelvvé tette. 1981 új mérföldkövet jelentett a vállalat életében: az IBM piacra dobta az első személyi számítógépet, amelyen már a Microsoft által kifejlesztett 16 bites MS-DOS operációs rendszer futott. A rendszer ettől fogva iparági standarddá vált. A Microsoft életének következő emlékezetes éve 1983 volt. Nemcsak az egeret mutatták be ekkor, hanem ebben az évben került piacra a Microsoft szövegszerkesztő programja, a Word és a jövőbeli sikereit ekkor megalapozó Microsoft Windows operációs rendszer is. A Windows az MS-DOS kiterjesztése volt, amely rugalmasabb és felhasználóbarát működési környezetet biztosított.

A vállalat 1986-ban megjelent a tőzsdén is, ahol részvényeit 21 dolláros induló áron értékesítette. A Lotus Development Corporation megvásárlásával nem egészen két év alatt a Microsoft hivatalosan is a világ legnagyobb szoftverfejlesztő vállalatává vált. 1990-re a vállalat készen állt arra, hogy piacra dobja a Windows 3.0-t, amelynek nagy költségvetésű, látványos bevezető kampánya egyes vélemények szerint sokkal alkalmasabb lett volna egy rockzenekar, mint egy szoftvercsomag népszerűsítéséhez. A vállalat 10 millió dollárt költött a Windows 3.0 promóciójára, melynek eredményeképpen hat hét alatt 100 000 példányt sikerült belőle eladni. A Microsoft újszerű (Rock and Roll based) marketingmegközelítését 1994-ben a „Hová akarsz ma menni?” (Where do you want to go today?) kampány keretében valósította meg, amikor is 100 millió dollárt költött annak lebonyolítására. A kampánysikersorozat újabb állomása a Windows 95 beharangozása volt, amikor már az első négy napon egymillió példányt sikerült értékesíteni az új operációs rendszerből.

A Microsoft nem akarta elszalasztani az internet adta új utakat és lehetőségeket sem, ezért 1996-ban az amerikai NBC hírszolgálattal együttműködésben elindította az internetes hír- és információs portálját, az MSNBC-t. 2000 áprilisában a Microsoft a partnereivel közösen bemutatta a Windows alapú Pocket PC-t, amely a személyes információk puszta rendezgetésénél sokkal több lehetőséget nyújt a felhasználók számára: biztosítja, hogy irodájukkal és üzletfeleikkel folyamatosan tarthassák a kapcsolatot, miközben úton vannak. Ez volt az első olyan Microsoft-termék, amely ClearType technológiával rendelkezett, és ún. „e-book”-ok olvasását tette lehetővé fejlett LCD kijelzővel. Nagyszabású kampány keretében 2003 augusztusában a Microsoft bejelentette legújabb operációs rendszerét, a Windows 2003-at, annak szerverváltozatát, illetve az irodai szolgáltatásokat tömörítő Office 2003 Systemet.

A Microsoft Corporation a nagy szoftvergyártók közül elsőként alapított kereskedelmi képviseletet Budapesten, mindössze két fővel 1993-ban. Napjainkban a vállalat dolgozóinak létszáma megközelíti a 100 főt. A cég élen jár a magyar nyelvű szoftverek [piaci bevezetés]?ében: a forgalom egyre nagyobb hányadát a honosított, magyar nyelvű szoftverek adják. A cég legismertebb termékeinek [piaci részesedés]?e meghatározó, felülmúlja az egyébként igen magas világátlagot is.

A termék

Lehet, hogy a Microsoft egy marketingtitán, de sikerének záloga főként a cég alapjait jelentő hiteles innovációs tevékenységben rejlik. Mára több mint 200 terméket és szolgáltatást tudhat magáénak, bár a legismertebb és legelterjedtebb terméke továbbra is a [Windows]? maradt. Természetesen a Windows operációs rendszer [termékcsoport]?ján kívül a Microsoft számos, a munka hatékonyságát növelő terméket és szolgáltatást is kínál. A prezentációkészítéshez fejlesztett Microsoft PowerPoint szoftver, a Microsoft Exchange üzenetküldő alkalmazás és a Microsoft Word szövegszerkesztő piacra dobása óta a Microsoft az irodai munkát segítő egyéb szoftvereket is kifejlesztett, amelyek legfrissebb eredménye a 2003-ban bejelentett Office 2003 System, amely a Microsoft irodai alkalmazásait egy név alatt foglalja össze. Az Office 2003 System a Microsoft történetének egyik legnagyobb és legsikeresebb fejlesztési és bétatesztelési projektje keretében készült el, melyen több mint hatszázezer bétatesztelő dolgozott.

A Microsoft szervertermékei a hatékony kommunikáció, a fájl- és adatkezelés, az üzletifolyamat-modellezés és -menedzsment területén nyújtanak széles körű szolgáltatásokat. A Microsoft Business Solutions üzletág két fő terméke a Navision és az Axapta, amelyek a kis-, közép- és nagyvállatok üzletmeneti és döntéshozói folyamatait optimalizálják.

Link: http://www.microsoft.hu

 

 

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta