A Cannes Lion, azaz a Cannes-i Reklámfesztivál média kategóriája, melynek díjait az egyhetes fesztivál harmadik napján, kedden este adják át.
A Media Lions-on belül 3 főkategóriában lehet nevezni, amelyek további alkategóriákra bomlanak.
A fő kategóriák:
- A legjobb média felhasználás
- A legjobb [média mix]? felhasználás
- Termék és szolgáltatás
Először 1998-ban osztották ki a Media Lions díját. A 2009-es évben 1840 nevezés történt ebben a kategóriában, melyek között 9 magyar nevezés is volt.
2009 évi magyar nevezések:
- Skyfilm, Valami Amerika 2, Allianz, T-Mobile, Nokia, Szerencsejáték Zrt., GlaxosmithKline, T-Home (product placement)
- [Leo Burnett]?, Coke Zero foosball, Coca-Cola Hungary (médiaügynökség: Starcom) - két alkategóriában
- Hering, No move, Sclerosis Multiplex Alapítvány
- OMD Hungary, Mobile men, Beiersdorf – Nivea for men
- OMD Hungary, Rexona teens, Unilever - Rexona
- Leo Burnett, Have fun with the words, Pannon Djuice (médiaügynökség: Universal McCann) - két alkategóriában
- DDB, Pre-Paid Heroes, Vodafone (médiaügynökség és nevező: OMD)
A 2009-es nyertes alkotás:
- A nyertes kampány készítője: JWT JAPAN Tokyo, JAPAN
- Termék: KIT KAT
- Cím: KIT KAT MAIL 2009
Kapcsolódó linkek:
- Összes Media Lions kategória - www.canneslions.com/awards/categories.cfm?section_id=32
- A nyertes alkotások - http://work.canneslions.com/media/