Online fókuszcsoportos kutatás (Online Focus Group Survey):
A fókuszcsoportos kutatás a kvalitatív kutatási módszerek legnépszerűbb formája. A technika előrehaladtával, az internet gyors terjedésével a piackutatási megoldások területén is mind több fejlesztés lát napvilágot. Az online fókuszcsoportos interjú is egyike ezen újdonságoknak. A cél és a módszer alapvetően megegyszezik az offline fókuszcsoportnál leírtakkal; csoportos beszélgetés, amelyen általában 8-10 (minicsoportok esetében 4-6) személy vesz részt, akik elmondják korábbi tapasztalataikat, véleményeiket, érzéseiket, meggyőződéseiket egy adott termékkel, szolgáltatással, koncepcióval, reklámmal, szituációval kapcsolatban.
Az online fókuszcsoport abban tér el a hagyományos fókuszcsoportos interjútól, hogy a beszélgetés színhelye ekkor egy virtuális szoba, ahol a moderátor irányításával az interneten, írásban történik a véleménycsere.
- őszintébb válaszok születnek
- segítségével könnyedén legyőzhetőek a földrajzi távolságok
- kiszűrhetőek a véleményvezérek