Bezár [x]
Black Friday 2020 - nézd meg a legjobb akciókat!
Már 2520 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés

Black Friday 2020 - nézd meg a legjobb akciókat!



Fókuszcsoportos kutatás (Focus Group Research):
 
A kvalitatív kutatási módszerek legnépszerűbb formája. Célja, hogy a meghívott kutatási alanyok véleménye mellett feltárja érzéseiket, attitűdjeiket, tudat alatti motivációikat a kutatási tárgyával kapcsolatban. A beszélgetésben általában 8-10 (minicsoportok esetében 4-6) személy vesz részt, akik elmondják korábbi tapasztalataikat, véleményeiket, érzéseiket, meggyőződéseiket. A beszélgetést képzett moderátor vezeti. A téma rendkívül változatos; lehet egy termék, egy márka, csomagolások, reklámok, promóciós megoldások.
 
A fókuszcsoportos beszélgetés félig strukrúrált kérdőív alapján törénik, tehát a kérdések és az azokra adható válaszok nem szigorúan követendők. A moderátor témavázlat alapján irányítja a beszélgetést.
 
A kutatatás eredményei nem reprezentatívak, illetve nem statisztikai jellegű, számszerűsíthető adatok, hanem olyan vélemények, fogyasztói megközelítések, állítások, érzések, jellemzések, amelyek elemzésével mélyebb betekintés nyerhető a felhasználók gondolkodásába. Megalapozó kutatásként is használatos.
 
Mikor érdemes alkalmazni
  • A technika célja a feltárás, a megismerés és a megértés. Segítséget nyújt a piac megismerésében, szegmentálásában, az egyes márkák közötti különbségek fogyasztói észlelésének feltárásában.
  • Hatékony módszere lehet az okok, a motivációk feltárásának.
  • Megalapozó kutatásként is használják a struktúrált kérdőíves felmérések kérdés- és válaszkategóriáinak meghatározásához.
Mikor nem alkalmas kutatási módszer?
  • Bizalmas, intim, magánjellegű témák esetén.
  • Olyan témák esetén, amikor nagyon erősek a társadalmi elvárások, és a csoport tagjai meg szeretnének ezeknek felelni.
  • Ha nagy elemszámú, reprezentatív kutatásra van szükségünk.
A módszer előnyei
  • Csoportszituáció és csoporthatás, ami által olyan információk szerzhetőek az egyénekről, amelyek más körülmények között nem lennének lehetségesek.
  • Képet kapunk a célcsoport szóhasználatáról, attitűdjeiről, reakcióiról.
  • Számos játékos megoldást alkalmazhatunk (projektív technikák) a nehezen megfogalmazható érzések, lappangó vélemények megismerésére.
  • A megbízó személyesen is figyelemmel követheti az interjú menetét.
A módszer hátrányai
  • A csoportszituációból adódóan egyesek kevésbé nyílnak meg, az elvárások gátat szabhatnak a szabad véleménynyilvánításnak. Ez leginkább bizalmas témák esetén fordulhat elő.
  • Amennyiben az interjú környezete, vagy a moderátor nem megfelelően lett megválasztva, nem alakul ki a kölcsönös szimpátia, megdermedhet a légkör, gátolva a beszélgetést.
  • A csoportban lévő domináns személy magához ragadhatja a kezdeményezést, melynek hatására a többi résztvevő visszahúzódóvá vállhat.

Hirdetés

Black Friday 2020 - nézd meg a legjobb akciókat!



Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta