Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Reputáció (Azaz: ismeretség, elismertség, elfogadottság, megbecsültség, jó hírnév) A szervezetek számára kívánatos cél a reputáció legmagasabb fokának elérése. Az optimális állapotban a szervezet és környezete információkat szerez egymásról, azokat kölcsönösen megértik, kialakul az egyetértés, és a bizalom, aminek a következménye, hogy egymást kölcsönösen támogatni fogják. Kialakul a szervezet és környezet közötti konszenzus.

„A hírnevet számtalan jócselekedettel lehet csak felépíteni, de egyetlen rossz mozdulattal le lehet rombolni.” – mondta Benjamin Franklin, a legendás amerikai feltaláló és államférfi. Szavai 200 évvel ezelőtt ugyanúgy állták a helyüket, mint napjainkban. Warren Buffet, amerikai befektető is elgondolkozhatott Franklin fenti szavain, amikor kijelentette: „A jó vállalati hírnevet 20 éven át építheted fel, de akár 5 perc alatt lerombolhatod. Ha ezen elgondolkozol, akkor számos dolgot máshogyan csinálsz majd.”

Egy 2008 őszén készült felmérés szerint a magyar cégek 96%-a érzi fontosnak, illetve nagyon fontosnak cége hírnevét az üzleti versenyben. Fontosabb adatnak tűnik, hogy a cégvezetők úgy gondolják, hogy a vállalat értékének átlagosan 51%-át adja a vállalati hírnév.

A public relations egyik – talán A – legfontosabb feladata, hogy aktívan építse, gondozza, és olykor megvédje a cég hírnevét. Erre a kommunikáció teljes tárháza áll a szakember rendelkezésére – a belső kommunikáció eszközei (hírlevelek, intranet, képzések és céges rendezvények) éppúgy, mint a [külső kommunikáció]? „fegyverei” (médiakapcsolatok, rendezvények és események szervezése, az üzleti felelősségvállalás – vagyis CSR – eszközei, public affairs, stb.) A cég vállalati stratégiájában így nagyon fontos szerepet játszik.

A hírnév kialakításakor nem szabad elfelejtenünk, hogy egy vállalat mindennel (cég logója, székhelye, a sajtóközlemény kreativitása, a tárgyalóiroda rendje, a friss virág az ügyfélszolgálati pulton…) és mindenkivel (a vezérigazgató nyilatkozata a médiának, a szóvivő helytállása, az ügyfélszolgálat kedvessége, munkatársunk elégedettsége és történetei a családjának, stb.) kommunikál a külvilág felé.

Legfontosabb szövetségeseink természetesen a saját munkatársaink, akik képesek a magasba emelni, de a mélységekbe is dönteni a céget. A médiával való jó viszony elengedhetetlen, ahogyan fontosak az iparági, üzleti és lakossági kapcsolataink is.

A bajt persze mindig jobb megelőzni, mint elszenvedni. Az ún. issue management (közügyek menedzselése) ebben segít, ugyanis feltérképezi azokat a lehetséges ügyeket, amelyek hatással lehetnek a vállalatunkra. A közügyek menedzselése már stratégiai folyamat, mert egy közügy lehet lappangó, vagy láthatatlan is, esetleg csak a jövőben lehet hatással a cégre. A proaktív kommunikáció ekkor nagyon sokat jelenthet. Az issue management kezelését elláthatja a [kommunikációs igazgató]? is, de ajánlott szakembert alkalmaznunk erre a célra.

Ha beütött a krach, akkor nem marad más, mint a [kríziskommunikáció]?. A hírnév megvédése – de legalább a károk enyhítése – érdekében gyorsan kell cselekednünk, előre meghatározott terv és lépések szerint. A legjobb, ha tapasztalt szakemberekre bízzuk a kríziskommunikációt – noha a kommunikációs igazgató és csapata is elláthatja ezt a feladatot, amennyiben megfelelő képzésen estek át.

Soha ne feledjük: a hírnevet minden nap építetnünk kell. Ha muszáj, akkor 20 éven keresztül…








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta