A brief az a dokumentum, amelyben a megbízó tájékoztatja az ügynökséget az általa megrendelendő kampány vagy önálló hirdetés paramétereiről, a munkához szükséges információkról.
A brief egy olyan dokumentum, amelyben a hirdető az ügynökség számára, az ügynökségi kapcsolattartó pedig a vele együttműködésben dolgozó osztályok (kreatív, média, produkció stb.), divíziók (CRM, [interaktív]?, [PR]?, event stb.) számára megfogalmazza a hirdetett termékről (szolgáltatásról), a környezetét jelentő piacról, a marketing és a kommunikációs célról szóló tudnivalókat. Meghatározza ezen kívül az alkotás és tervezés szabadságának gátat állító olyan tényezőket, mint például a jogi tudnivalók, a termékhez fűződő piaci és társadalmi kockázatok, a kötelezően használandó kommunikációs elemek (motívumok) illetve (sok esetben) csatornák.
Az ügynökségi projekt menedzser (általában az ügyfélkapcsolatos, más néven account) veszi fel az úgynevezett ügyfélbriefet, amely jó esetben kutatási eredményeket, terméktörténetet is tartalmaz. Mint koordinátor ezután ezt átfogalmazva és hangsúlyokat áthelyezve állítja össze kollégái számára a kreatívbriefet, médiabriefet, projektbriefet stb.
A kommunikációs koncepciónak a briefen, az ebben (vagy a korábbi dokumentumokban, esetleg személyes tárgyalások során) megfogalmazott stratégián kell alapulnia, annak céljait kell szolgálnia a reklámkampány hatékonysága érdekében.
A briefing az az aktus, amelynek során a fenti információkat átadják. Hirdető az ügynökségnek, kapcsolattartó a kollégáinak.