Médiapédia szócikk találomra
Swatch
Swatch történet
A swatch története mára már egy könyvtárat is megtöltene, de íme az utolsó évtizedekről néhány mondat:
A hetvenes évek közepén a svájci karóra-gyártás minden idők legnagyobb krízisét élte át.
A japán versenytermelés technológiailag 1979-ben érte el csúcspontját, amikor a Delirium néven piacra dobták a világ legvékonyabb, és legkevesebb alkatrészből készült karóráját. Azonban a japánok szerencsétlenségére éppen ekkor alakult meg az SMH, a Svájci Mikroelektronikai és Karóragyártó Társaság. A SMH válasza a Swatch-a vékony műanyag karórájának bemutatása volt, amely a szokásos 91 helyett csupán 51 alkatrészből állt. Először 1983-ban volt kapható - kiváló minőségben és elérhető áron, és azóta minden idők legsikeresebb karórájává, a Swatch csoport, az anyacég pedig a világ egyik legnagyobb és legdinamikusabban fejlődő óragyártó vállalatává vált.
Az utóbbi években több irányban folytatta tovább a cég a fejlesztéseket. A fém irányába tett lépések eredménye az Irony, a vékonyodás képviselője a swath SKIN Chrono (a világ legvékonyabb kronográfja), a sportosságé a Swatch Snowpass (amelybe bele van építve egy felismerő rendszer, melyet a világ számos síparadicsomában bérletként lehet használni), az információtehnológiájé a Swatch Beat (amely az egyezményes internet-időt is mutatja).
Termékcsoportok
- Legújabb karóra design irányzatok: Puzzle Motion, Salt and Salsa, Shades of Pleasure, Artful Innocence, Men Naturally, Summer Sport
- Hagyományos karóra kollekció
- Bizsu (design kollekciók és egyedi darabok)