Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Business-to-consumer kommunikáció: a klasszikus reklámozás kiindulópontja, hogy a termék gyártója, forgalmazója, a szolgáltatást kínáló cég, szervezet marketingkommunikációs tevékenységet kezd eladásai, ismertsége növelésére. Az ilyen tevékenység célpontja a terméket ill. szolgáltatást igénybe vevő (meglévő vagy potenciális) fogyasztó. A fogyasztók nagy csoportját (főként az első ajánlattételkor, pl. a termék piacra dobásakor) korábban a tömegkommunikációs eszközökön (sajtótermékek, televízió, rádió stb.) keresztül lehetett a leghatékonyabban elérni, mára azonban érdemes az eszköz megválasztását a fogyasztók esetében is a kommunikációs célhoz (célcsoporthoz, tartalomhoz, stílushoz stb.) igazítani, illetve ún. CRM rendszert kialakítani az információ minél pontosabb célbajutásának érdekében.

 

 

"Két rövidítés, B2B = Business to Business: 'üzlettől üzletig', B2C = Business to Consumer: 'üzlettől vásárlóig'. Az üzlettől üzletig vagy üzletek közötti kereskedelem (B2B) termékek, szolgáltatások, információ vagy pénz üzletek közötti cseréjét jelenti. Az üzlettől a vásárlóig terjedő (B2C) kereskedelmen pedig a termékeknek, illetve a szolgáltatásoknak az üzlet és a fogyasztó közötti kereskedelmét értjük. A két jellegzetesen amerikai angol mozaikszó betűkből és számból álló kombináció, ahol a rövidítések közepén lévő 2 szám az angol nyelvben a to '-hoz, -hez, -höz' jelentésű elöljáróval való kiejtésbeli hasonlóság miatt szerepel, hiszen így rövidebben, gyorsabban lehet leírni ezt a rövidítést. A két szakkifejezés - főleg az e-kereskedelem terjedése miatt - egyre inkább közhasználatba kerül. Ezeknek a mozaikszavaknak a feloldása is angolul történik nálunk: magyar szövegkörnyezetben is business to business, illetve business to consumer formában használatos."


Bódi Zoltán, Magyar Rádió Online
www.radio.hu








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta