Business-to-consumer kommunikáció: a klasszikus reklámozás kiindulópontja, hogy a termék gyártója, forgalmazója, a szolgáltatást kínáló cég, szervezet marketingkommunikációs tevékenységet kezd eladásai, ismertsége növelésére. Az ilyen tevékenység célpontja a terméket ill. szolgáltatást igénybe vevő (meglévő vagy potenciális) fogyasztó. A fogyasztók nagy csoportját (főként az első ajánlattételkor, pl. a termék piacra dobásakor) korábban a tömegkommunikációs eszközökön (sajtótermékek, televízió, rádió stb.) keresztül lehetett a leghatékonyabban elérni, mára azonban érdemes az eszköz megválasztását a fogyasztók esetében is a kommunikációs célhoz (célcsoporthoz, tartalomhoz, stílushoz stb.) igazítani, illetve ún. CRM rendszert kialakítani az információ minél pontosabb célbajutásának érdekében.
"Két rövidítés, B2B = Business to Business: 'üzlettől üzletig', B2C = Business to Consumer: 'üzlettől vásárlóig'. Az üzlettől üzletig vagy üzletek közötti kereskedelem (B2B) termékek, szolgáltatások, információ vagy pénz üzletek közötti cseréjét jelenti. Az üzlettől a vásárlóig terjedő (B2C) kereskedelmen pedig a termékeknek, illetve a szolgáltatásoknak az üzlet és a fogyasztó közötti kereskedelmét értjük. A két jellegzetesen amerikai angol mozaikszó betűkből és számból álló kombináció, ahol a rövidítések közepén lévő 2 szám az angol nyelvben a to '-hoz, -hez, -höz' jelentésű elöljáróval való kiejtésbeli hasonlóság miatt szerepel, hiszen így rövidebben, gyorsabban lehet leírni ezt a rövidítést. A két szakkifejezés - főleg az e-kereskedelem terjedése miatt - egyre inkább közhasználatba kerül. Ezeknek a mozaikszavaknak a feloldása is angolul történik nálunk: magyar szövegkörnyezetben is business to business, illetve business to consumer formában használatos."
www.radio.hu