DMP (data management platform)
A DMP (data management platform, azaz adatkezelési platform) alkotja minden online hirdetési tevékenység gerincét, melynek során a digitális reklámügynökségek, illetve akár közvetlenül a hirdetők kontrollálhatják az online kampányukban szereplő összes adatot, és olyan átfogó képet nyerhetnek, melynek segítségével hatékony kampányokat futtathatnak.
A DMP ugyanis központosított adatkezelési platform, melynek segítségével célcsoportunkat úgy állíthatjuk össze, hogy saját és külső adatforrásból származó, részletes közönségadatok kombinációját vesszük alapul. Ennek alapján pontosan tudjuk célozni kampányainkat az így összeállított célcsoportnak hirdetési hálózatokon (ad network-ökön) vagy ad exchange-eken keresztül, és precízen tudjuk mérni kampányaink hatékonyságát szegmens és csatorna tekintetében, ami által folyamatosan alakíthatjuk médiavásárlásunkat és a kampánykreatívokat. A közönség- és kampányadatok együttes kezelésének köszönhetően a hirdető az adatok elemzését követően kezd kampányt tervezni, targetálni, optimalizálni, és mindezek együttesen végül jobb ROI-t (Return on Investment) fognak eredményezni a médiaköltésből.
A DMP nem csak a felhasználó saját online és offline adatait kell hogy elemezze, hanem külső adatforrást is be kell vonnia, és mindezek segítségével meghatároznia a célcsoportot, illetve elvégeznie a hirdetés-disztribúciót DSP-k, ad network-ök, ad exchange-ek és kiadók felé.
Adatbáziskezelő programmal ellentétben DMP használatakor a marketinges vagy az ügynökségi account manager napi szinten tudja kezelni az összes online hirdetési kampány betöltését egy kezelőfelületen: kezdve a kampánytervezéstől, célcsoport-meghatározástól, médiavásárlástól, targetálástól, egészen az optimalizálásig, mérésig és elemzésig bezáróan.
Az egyik legismertebb DMP-szolgáltató a BlueKai.
Forrás:
www.bluekai.com/platform/what-is-a-dmp.php