Bezár [x]
Már 2522 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


e-mail marketingAz e-mail marketing a Direkt Marketing egy formája, ahol a kommunikáció e-mailben valósul meg. Az e-mail marketing fontos részét képzi az adatbázis marketing. Lényege az adatbázisban szereplő potenciális fogyasztók e-mail címére egy az adott terméket, vagy szolgáltatást bemutató elektronikus levél eljuttatása. Az e-mailek küldésének elsődleges célja az új vásárlók vásárlásra ösztönzése, valamint a meglévő vásárlók számára a vásárlói hűséget kívánja elősegíteni vagy erősíteni.
Fontos megállapítani, hogy az e-mail marketing nem spam, vagyis nem kéretlen reklámüzenet. A weboldalon, vagy egy nyereményjátékon a regisztráció során a fogyasztó önként egyezik bele, hogy adatait felhasználhassa a vállalat e-mail marketing céljára és időközönként e-mailt küldjön postafiókjába.


Előnyei:

  • nagyszámú névből és más speciális információk alapján igen széleskörű adatbázis alakítható ki, ezen adatbázis osztályozásával kiválaszthatók a legmegfelelőbb személyek, akik számára a hirdetés alacsony költségekkel eljuttatható.
  • az e-mail formájú hírlevél eljuttatása a fogyasztókhoz költségkímélőbb megoldás, mint a postai levél.
  • az egyik leghatékonyabb online marketing eszköz, hisz nem szükséges a fogyasztónak ellátogatni az adott vállalat weboldalára az információk megszerzéséért, hanem saját e-mail címére érkezik az üzenet, amelyet az interaktív felhasználók fele megnéz naponta legalább egyszer.
  • az e-mail marketing rendszereket lehet automatizálni, így ez a tevékenység minimális pénz és idő befektetést igényel.
  • a környezetvédelem fontos részét képzi az e-mail marketing, hisz a reklámüzenet eljuttatását papír felhasználása nélkül kivitelezi.

Hátrányai:

 

  • az e-mail marketing üzenetei hiába nem spam-ek, a hirdetéseket a címzettek kezelhetik spam-ként, vagyis kéretlen reklámüzenetként. A postafiókoknál létezik olyan beállítás, amely külön tárolja, vagy automatikusan törli a spam-ként kezelt üzeneteket, így lehetséges, hogy egyáltalán el sem jut az üzenet a potenciális felhasználóhoz.

Fontos megjegyezni, hogy mára ismertek olyan email marketing technikák, mellyel jó eséllyel növelhetjük megnyitási, kattintási arányainkat.

Az e-mail marketing számára is új lehetőségek nyílnak, hisz az IDTV előfizetők a televízión keresztül tudnak e-mail üzeneteket fogadni (és küldeni is természetesen). Az e-mail marketing az IDTV egyik műsorfolyamon túli lehetséges hirdetési formátuma.


A szócikkhez társított címkék:
e-mail , e-mail marketing , email , marketing







Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta