Bezár [x]
Már 2511 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


Médiakapcsolatok media relations

A médiakapcsolatok talán az első szó, ami eszünkbe jut, ha meglátjuk a bűvös két betűt – [pr]?.

A világ nem létezhet definíciók nélkül, így essünk túl ezen már rögtön az elején!

A Definíció: A nyomtatott és elektronikus média intézményeivel, a szerkesztõségekkel, a kiadókkal és azok munkatársaival, valamint az újságírókkal fenntartott kapcsolatok szervezése a szervezet publicitása érdekében, a szervezet iránti érdeklõdés fenntartásával. A médiakapcsolatok gyûjtõkategória: a kiadói a szerkesztõségi és az újságírói kapcsolatok tartoznak ide. Magyar nyelven és röviden: a médiakapcsolatok során a kommunikációs szakember fontos és érthető információkkal segíti a médiát, időt és pénzt takarítva meg így ügyfelének és az újságíróknak is.

A médiakapcsolatoknak különösen a mai rohanó világban van kulcsjelentősége. Napjainkban a média a nap 24 órájában, a hét minden napján „pörög” – mindig újabb és mindig frissebb információkkal látja el közönségét. A „24/7 – hírfolyam” valamennyiünk életébe beépült, így az a „mainstream” (minden közönséghez szóló) média, amely nem a fenti elv szerint működik, azonnal kihullik a versenyből.

Az újságírók és a média emberei folyamatos nyomás alatt vannak, hogy újabb, frissebb, a versenytársaiknál jobb híreket adhassanak a nézőknek és olvasóknak. Az újságírókra különösen igaz a mondás: „Időből soha nincs elég.” Felkutatni és elérni a megfelelő embereket, érthető formába rázni az információt, mindezt gyakran több szálon, sőt egyszerre több témával kapcsolatban… nem egyszerű a dolguk.

A kommunikációs szakember itt lép be a képbe.

Egyrészt, ő már birtokában a megfelelő információknak, már beszélt az érintett emberekkel, elválasztotta a fontos információt a lényegtelen töltelékszövegtől és érthető formában elkészítette az anyagot. A kommunikációs szakember ráadásul ismeri az újságírókat – tudja, hogy milyen témáról írnak szívesen és milyen igényeik vannak. Ha a média képviselőjének további információkra van szüksége, akkor „pr-hősünk” jár utána ezeknek.

Magyarul: segít a médiának, hogy az olvasók/nézők a legjobb és legfrissebb információkat kaphassák meg.

A médiakapcsolatok eszközei:
 

Egy rövid gondolat erejéig térjünk ki az ún. „pr-cikkre”. Elsősorban azért tesszük ezt, mert elég nagy a zavar a fejekben ezzel a nem létező fogalommal kapcsolatban.

A „pr-cikk” egy helytelen magyar fordítás eredménye, amelynek eredetije az ún. advertorial. Az advertorial az „advertising” (hirdetés) és az „editorial” (szerkesztőségi cikk) szavak összevonásából született. Ezeket a cikkeket nevezzük „X-es cikkeknek”, mert a lap egyik sarkában egy X jel mutatja, hogy egy szerkesztőségi cikk formájában megírt hirdetésről beszélünk. Ezért a hirdető tehát komoly pénzeket fizet.

Hirdetés


Kiemelt támogató




Tamara Hagen

 

 






Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta




Tamara Hagen