Márkafelépítés:
Történet
A Sony Ericsson története igazi sikertörténetnek nevezhető. 2001 októberében két anyavállalat, a Sony és az Ericsson 50-50 százalékos tulajdonosi részesedésével jött létre a cég. Köszönhetően a célkitűzéseiben megfogalmazott megbízhatóságnak és innovációnak, rövid idő alatt képes volt mind a piacon, mind a fogyasztói köztudatban stabilizálni pozícióját. Feltehetően ennek a „fiatal életkornak” tudható be, hogy a Sony Ericsson életében nem voltak igazán nagy fordulatok. A cég egy „tökéletes házasság” gyümölcse, ahol mind a két fél különböző értékeket ad hozzá a kapcsolathoz. Míg az Ericsson a távközléstechnikai tudását, vevői kapcsolatait hozza, mérnöki képességeit kamatoztatja, addig a Sony a tartalmat, valamint az értékesítésben, marketingben, fejlesztésben, a szórakoztató elektronika világában felhalmozott tapasztalatait biztosítja. A társaság életében 2005 egyfajta váltásnak is tekinthető, ugyanis ebben az évben kerültek piacra a legújabb fejlesztésű mobil walkmanek.
A termék
A Sony Ericsson már megalakulása óta a termékek széles választékával képviselteti magát a piacon. Ahogy egyre nagyobb teret kap az információ, a szórakoztatás és a mobil multimédia, úgy bővül a cég termékportfóliója is, kielégítve szinte az összes fogyasztói igényt. A cég számára az egyik legfontosabb szempont a versenytársakkal szembeni megkülönböztethetőség.
A Sony Ericsson mobil-termékcsaládjai között kiemelten kezeli az ún. smart phone-okat, a walkman mobil termékeket, illetve a digitális kamerákkal felszerelt készülékeket. Az okostelefonok közül a legújabb fejlesztés a P990i, amely a kommunikáció hatékonyságát új magasságokba emeli. Minden olyan eszközzel rendelkezik, ami az üzleti ügyek intézéséhez, a barátokkal, kollégákkal való kommunikációhoz szükséges, függetlenül a tartózkodási helytől. Segítségével a felhasználó bárhol csatlakozhat az internetre, küldhet és fogadhat e-maileket, videokonferencia-beszélgetéseket folytathat. Lényegében egy hatékony mobil iroda, egy sokoldalú útitárs, amely még egy 2 megapixeles, autofókusz és videokészítési funkcióval felszerelt digitális kamerával is rendelkezik.
A cég walkman mobil termékei, mint a W800I, a W550i, illetve az egyik legújabb 3G-s készülék, a W900i először hozza olyan formába a mobil zenei felhasználást, amely már egy sokkal szélesebb „plénum” előtt ismertebb, mint maga az mp3 technológiai fogalom.
A harmadik nagyobb mobil-termékcsalád és a hozzá tartozó mobilok a képkezelésben, a beépített digitális kamerák tekintetében kívánnak megfelelni a hangkommunikációtól egyre inkább a vizuális kommunikáció irányába mutató piaci trendnek. A Sony Ericsson volt az első mobiltelefon-gyártó cég, amely megapixeles kamerát integrált készülékébe.
A mobiltelefonokon kívül a cég különböző kiegészítő tartozékokat, PC-kártyákat gyárt, technológiáját használják M2M (Machine-to-Machine) és mobil számítástechnikai megoldások fejlesztéséhez, amelyek lehetővé teszik hálózatok és eszközök időbeli és térbeli korlátok nélkül történő elérését. A cég a bluetooth termékcsalád, tehát a vezeték nélküli kihangosítók, headsetek terén továbbra is vezető szerepet tölt be.
Link