Bezár [x]
Már 2521 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


"A médiabiref ideális esetben írásos anyag (néhány oldalas dokumentum), amely a megbízótól vagy a kreatívügynökségtől érkezik a médiaügynökséghez egy vagy több elvégzendő projektre. A médiabriefben a hirdető leírja a céljait, meghatározza az ügynökség feladatát, átad minden lehetséges háttérinformációt, és rögzíti az együttműködés kereteit.

 

Célok:

Háttér-információk:

  • marketinginformációk: a termék, illetve  márka leírása (fizikai jellemzői, [pozicionálás]?, ár, csomagolás stb.); piaci sajátosságok (eladási adatok, piaci trendek, a márka piaci részesedése, eladási szezonalitás, disztribúció stb.); a tervezett márkatámogatás rövid leírása (ATL, BTL egyaránt)
  • kreatívanyagra vonatkozó információk: a kreatívanyag vagy annak elkészülte előtt a koncepció bemutatása; a kreatívanyag üzenete, hangvétele; a kreatívanyag (tévé-, rádió-, vagy mozi[szpot]?, sajtóhirdetés vagy plakát) formája, mérete, a kreatívanyagok száma médiumonként.
  • médiainformációk: médiacélcsoport (ha van konkrét elképzelés); korábbi kampányokból származó tapasztalatok

 

 

Egyéb

  • a kommunikáció időtartama
  • a tervezés határideje
  • médiabüdzsé
  • munkadíj, elszámolási mód

 

A médiabrief - csakúgy mint minden brief - több mint egy darab papír: közös gondolkodáshoz szükséges kiindulási alap. Éppen ezért a médiabriefet úgy kell felfogni, mint egy párbeszéd kiindulási pontját, s proaktívan kell hozzáállni. Nem szabad szentírásnak venni minden szavát, és megijedni, ha valamit másképp gondolunk, mint ahogy az ügyfelünk a briefben írta. A visszajelzéseket, gondolatokat és építő kritikát a legtöbb marketinges szívesen fogadja. Sőt a legtöbben el is várják, hogy az ügynökség önállóan dolgozzon, és ne csak végrehajtó legyen, aki csupán lefoglalja a reklám helyét a médiumokban.

A brieffel kapcsolatban részletkérdésnek tűnik, de nagyon fontos, hogy az írásos briefet mindenképp érdemes átbeszélni az ügyféllel ( ha másképpen nem megy, telefonon), hogy ne maradjon kérdéses vagy félreértelmezhető pont. Ezek a megbeszélések - amelyeket egyébként debriefnek is hívunk - azért is hasznosak, mert ha megértjük az ügyfelünk gondolkodásmódját, és értjük, milyen marketinghelyzetre szeretne megoldást a reklámkampány által, már nem vagyunk messze a médiastratégia megalkotásától. Jó médiatervet sem lehet kíváncsiság nélkül írni: az együttműködés kezdete afféle munkabeli "miért-korszak".

A médiabriefek már bevezetett és kommunikált márkák esetén sokszor viszonylag egyszerűek, mert mind a kommunikációs stratégia, mind a kreatívanyag kész van, és ismert a médiatervező számára, így "csak sugárzásba kell tenni" ez utóbbit. Ez azt jelenti, hogy "csak" médiatervet kell hozzá készíteni. Persze ez csak "több" napjába telik egy médiatervezőnek, ha rendes munkát akar végezni. Bizonyos információk pontosítása,  a helyzet megértése ekkor is elengedhetetlen, hiszen az előző kampány óta eltelt idő, az aktuális évszak, a márka piacának, a médiapiac és még sok-sok tényező változása nem teszi lehetővé a korábbi kampány, illetve a médiaterv egyszerű megismétlését."

 

Idézet Incze Kinga - Pénzes Anna: A reklám helye 2.0 c. könyvéből, 

 

Link

 

http://www.areklamhelye.hu/

 








Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Jógapédia Webfazék Mammutmail
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve
nagy fájlok küldése

 


Kigondolta és létrehozta