Márkafelépítés:
Az Unilever Magyarország története
Az Unilever Magyarország Kft. a brit-holland Unilever Vállalatcsoport magyarországi leányvállalata. Tulajdonosai 1991. július 4-én alapították, amikor a rendszerváltozás lehetővé tette, hogy a vállalatcsoport gazdasági tevékenységet folytasson az országban. Az Unilever Vállalatcsoport már a II. világháborút megelőzően is jelen volt Magyarországon. A vállalatcsoportnak 45%-os tulajdonrésze volt a Hutter &Lever Részvénytársaságban, és három gyárral is rendelkezett a fővárosban. A tisztálkodási termékek fogyasztóinak kedvencei voltak az Elida, a Sunlicht és egyéb ma is ismert Unilever márkák.
1947 augusztusában az Unilever Vállalatcsoport magyarországi vagyonát, így gyárait is államosították, és ezzel az Unilever hosszú évtizedekig nem értékesíthette termékeit a magyar fogyasztók számára. A 70-es években az Unilever - részlegesen - visszatért Magyarországra. 1971 decemberében az Unilever Vállalatcsoport licencszerződést kötött a Növényolajművekkel (NMV) margarinok, közöttük a RÁMA margarin gyártására vonatkozóan. A sikeres együttműködés egyik eredménye, hogy a közkedvelt RÁMA margarint a mai napig számos fogyasztó eredeti magyar terméknek gondolja. 1972-ben az Unilever Vállalatcsoport gyártási szerződést kötött a Compack Vállalattal a LIPTON tea csomagolására és forgalmazására vonatkozóan. Így tudtak megismerkedni a magyar fogyasztók a világ vezető teamárkájával.
A rendszerváltás után, 1991. július 4-én a holland anyavállalat, az Unilever NV egyik leányvállalata, a Marga BV alapította meg az Unilever Magyarország Kft-t, amelynek tevékenysége az alapításkor jégkrémek gyártására és forgalmazására terjedt ki. Később az Unilever Vállalatcsoport számos vállalatot felvásárolt, és több más társaságot is alapított. Az elkövetkező években az Unilever magyarországi üzlete gyors növekedésnek indult, és az egyes társaságokat beolvasztották az Unilever Magyarország Kft-be.
Az Unilever főbb tevékenységei Magyarországon:
- jégkrémek gyártása és forgalmazása
- margarinok forgalmazása
- mustár, ketchup, majonéz gyártása és forgalmazása
- levesporok és ételízesítők gyártása és forgalmazása
- leveles tea és jeges tea forgalmazása
- háztartási tisztítószerek gyártása és forgalmazása
- kozmetikumok gyártása és forgalmazása
Az Unilever három gyárral rendelkezik az országban, amelyek mindegyike exportra is termel, ezek:
a Nyírbátori Háztartásvegyipari és Kozmetikai Gyár,
a Veszprémi Jégkrémgyár és
a Röszkei Élelmiszer Gyár.
Az 1983-ban Franciaországban bevezetett AXE dezodor mára a világ több mint 60 országában könnyíti meg a srácok milliói számára a párválasztást. A Domestos a legkeresettebb háztartási tisztítószer a világ 10 országából kilencben, s egyben a piacvezető háztartási tisztítószer Magyarországon is. Az Amodent és a Baba a legkedveltebb személyi tisztálkodó szerek közé tartoznak Magyarországon.
A Knorr a legnagyobb élelmiszermárkánk erős piaci részesedéssel a világ több mint 80 országában, olyan termékválasztékot felölelve, amely a levesektől a szószokon keresztül a tésztákig terjed. Az Algida (más országcsoportokban: OLA, Walls, Langnese stb.) a világ legnagyobb jégkrém márkája, amely olyan kiváló egyedi márkákat ölel fel, mint például a Magnum, a Cornetto vagy a Carte D'Or. A Lipton tea és a Lipton Ice Tea a piacvezető italok között van világszerte.
További márkák:
[Coccolino]?
[Delma]?
[Flóra]?
Link
Kapcsolódó információk:
Az Unilever a világban
400 márkájával 14 termékkategóriában az Unilever egyedülálló szerepet tölt be a fogyasztók élelmiszerekkel, háztartási tisztítószerekkel és kozmetikumokkal való ellátásában. Márkái között olyan világkedvencek találhatók, mint a Lipton, a Knorr, a Dove és a Domestos, valamint az olyan ismert helyi márkák, mint a [Delikát]?, a Baba és az Amodent.
Az Unilever évente 1 milliárd Eurót fordít kutatási és fejlesztési célokra, és törekszik arra, hogy laboratóriumaiban a fogyasztók számára a legjobb termékeket fejlessze ki. A piackutatás fontos szerepet játszik márkái fejlesztésében. Az Unilever ma mintegy 220 ezer embert alkalmaz a világ több mint 100 országában. Ezen túlmenően közvetve munkalehetőséget biztosít több ezer szerződéses partnerének alkalmazottai számára is.