Céginformáció:
2019-ben a WPP csoportba tartozó Y&R és a VML ügynökségek összeolvadnak, és az új, "teljesen integrált digitális és kreatív" entitás neve VMLY&R.
Alapítás: 1992, Kansas City
Székhely: KC, Kansas
Alapítók:
Craig Ligibel
Scott McCormick (megelőzően a szintén Kansas city-i ügynökség, a Valentine Radford alapítója is)
John Valentine
CEO: Matt Anthony 2000-től (Anthony 1995-ben, negyedik tulajdonosként csatlakozott a VML-hez), majd Jon Cook 2011-től.
Ügyfelek, referenciák: Adidas, [Bayer]?, [Burger King]?, [Cadbury Schweppes]?, [Colgate-Palmolive]?, DirecTV, [Ernst & Young]?, ESPN, Ford, Microsoft, Motorola, [SAP]?, Sprint Nextel, The ATP, Vanguard, [Xerox]? stb.
Tevékenység:
Az 1992-ben alapított kansasi VML ügynökség kezdetben tradicionális ATL ügynökség volt, amelyből az évek folyamán a világ egyik vezető [digitális ügynökség]?hálózata fejlődött ki. Ez a folyamat az 1995-ben tulajdonosi partnerként csatlakozott, majd 2000-től vezérigazgató Matt Anthony érkezésével és tevékenységének köszönhetően indult el, majd gyorsult fel, illetve a WPP nemzetközi ügynökségi hálózathoz történt csatlakozással vált igazán széleskörűvé mind földrajzi, mind ügyfélszám szempontból.
2001-ben a WPP Group ügynökségi csoport tagja lett. 2005-ben akvirálta a Studiocom nevű atlantai (de a kolumbiai Bogotában is irodát működtető) digitális ügynökséget és vele együtt ügyfeleit: a Coca-Colát és a Philips-et.
Szintén 2005-ben tulajdonosa lett a londoni gt nevű digitális [marketingügynökség]?nek, akinek ügyfelei között megtalálható az Audi, a British Airlines a [Canon]? vagy a Norwich Union biztosító.
2008-ban publikálta új brand identity-jét: „VML, Where Earth Touches Sky”. 2009 januárjában a szintén WPP csoportba tartozó reklámügynökségi hálózat, a Young & Rubicam bejelentette a globális digitális partneri együttműködést a VML-lel.
A VML SEER® nevű szoftveres fejlesztését önállóan márkázott termékként értékesíti az ügyfélköre felé. A webes márkamonitorozó eszköz a véleményformálók felismerésére („influencer identification”) és kiválasztására, ökoszisztéma-modellek kiépítésére alkalmas, a promóciós, vírus- és szájreklám-mechanizmusok tervezése, segítése és elemzése céljából. A SEER® – kiemelten a speciális, “non-mainstream” célcsoportokban – leköveti a promóció hatékonyságát, insight-okat gyűjt, és ez alapján lehetővé teszi a promóció menedzselése során az üzenetátvitel folyamatos optimalizációját.
A kapcsolódó VML Foundation működteti az ügynökség kiterjedt szociális segítségnyújtási programját, melynek része például a direkt adakozás, a munkavállalói önkéntesség vagy a jószolgálati munka jótékonysági szervezetek számára.
2009-ben a VML "digital insights igazgatója" előadást tartott a budapesti DigitalFestival konferencián. Az előadás letölthető az esemény weboldaláról.
Egyéb adatok:
VML ügynökségi weboldal: www.vml.com
Studiocom, Atlanta: www.studiocom.com
gt, London: www.wearegt.com