Céginformáció:
A Magyar Reklámszövetség története
A rendszerváltás előtti időszak reklámjainak funkciói, lehetőségei merőben eltértek a ma megszokott reklámtevékenységtől. A reklám az alig működő piac mellett nem teljesíthette valódi célját, inkább dekorációként funkcionált. A környező szocialista országokhoz viszonyítva azonban Magyarországot a hatvanas évek közepétől élénk, és fejlődő reklámélet jellemezte – ez teremtette meg egy szakmai társadalmi szövetség létrehozásának igényét és lehetőségét.
A Magyar Reklámszövetség 1975 januárjában alakult meg a Belkereskedelmi Minisztériumhoz kapcsolódva. A szakma fellendítését segítő szakosztályok jöttek létre, a szövetség létrehozta a Reklámetikai bizottságot, mely hozzálátott a reklámetikai normarendszer kidolgozásához. A szövetség országos konferenciákat és egyéb szakmai eseményeket szervezett, könyvtárat hozott létre, önálló kutatásokra és tanulmányok elkészítésére adott megbízást. 1978 körül önállósodni kezdett a szervezet, országossá vált a szövetség a megyei szerveztetek megalakulásával. A különböző tagozatok és szakosztályok (grafika, film, fotó, dekoratőr és propaganda) élénk szakmai tevékenységgel támogatták a rekláméletet. A szövetség 1983-tól Reklámgazdaság címmel szaklapot adott ki, melyet a szövetség tagjai között terjesztett.
A rendszerváltást követően a piacgazdaság megjelenése új helyzetet teremtett a rekláméletben. Számos ügynökség jött létre, multinacionális reklámügynökségek jelentek meg Magyarországon, megindult a szakosodás, mely további direkt marketing, below the line és médiaügynökségeket hívott életre. A változások új szakmai szervezetek megszületését is eredményezték.
A ’90-es évek közepétől az on-line média új, egyre jelentősebb teret nyitott a reklámpiacon. Az interneten megjelenő hirdetések Magyarországon 1998-ban hoztak áttörést. A Magyar Reklámszövetség az 1999-ben létrehozott Internet tagozata az online marketingben érdekelt cégek szakmai elfogadottságát és megerősítését célozta meg.
Az MRSZ ügyvezetése 2003-ban arculatváltás mellett döntött, a változást az új logó is megjeleníti. A legnagyobb taglétszámú szakmai szervezet stratégiai célként – a tagok képviselete és érdekvédelme mellett – a reklámiparág prosperálásának elősegítését, a magas szakmai színvonal megőrzését, szakmai ismeretek felhalmozását és terjesztését, valamint a reklámszakma szereplői közötti kommunikáció elősegítését fogalmazta meg.
A szövetség tevékenységéről rendszeresen informálja tagjait az 1994 óta megjelenő MRSZ Tájékoztató útján. A Reklámszövetség szakmai kiadványát, a Reklámgazdaságot 2003-ban a RekláMérték című, elektronikus úton terjesztett lap váltotta fel. A Reklámszövetség 2004 novembere óta új, nyomtatott kiadványt jelentet meg: a reprezentatív Magyar Reklám negyedévente tájékoztatja a reklámszakembereket és a laikus közönséget a reklámélet eseményeiről, folyamatairól, valamint teret nyújt a szakmát érintő viták és vélemények kifejezésének. A Magyar Reklámszövetség idén XVII. alkalommal rendezi meg a szakma rangos találkozóját Egerben. Az Országos Reklámkonferencia lehetőséget nyújt a reklámszakma minden területének képviselői számára a szakmai kérdések megvitatására.
Alapítás éve: 1975
Taglétszám: 240 egyéni, 280 vállalati tag
Tevékenység:
1. Érdekképviselet, érdekvédelem: Az érdekellentétekből fakadó konfliktusokat a Szövetségen belül rendezzük, nem a hatóságok, bíróságok előtt
2. Az MRSZ szakértőket delegál a tenderek bíráló bizottságaiba, így biztosított, hogy szakmai döntés születik és tisztább, átláthatóbb pályázatokon vehetnek részt az ügynökségek
3. Az MRSZ taglistája adatbázis: a reklámmal foglalkozó ügynökségek, megrendelők, médiumok, BTL eszközök gyártói, piac-, és közvélemény-kutatók, nyomdák, ügyvédi irodák, stb. szerepelnek benne Az MRSZ adatbázisába kerülni egyet jelent azzal, hogy amennyiben az adott területen jártas ügynökséget keresnek, tagjaink "kiajánlhatók"
4. Népszerűsítjük a reklámot, ezzel elősegítjük az egész iparág prosperálását és azt, hogy a fogyasztók pozitív attitűdöket alakítsanak ki reklámmal és a reklámozott termékekkel, [szolgáltatások]?kal szemben
5. Az MRSZ részt vesz törvényelőkészítési munkálatokban. Törvények jogi szempontú véleményezése (a Jogi Bizottságon keresztül) Közvetlen lehetőségünk van a reklámszakmát képviselő tagjainknak érdekeit megjeleníteni, a munkánkat érintő jogszabályi környezetet befolyásolni. A szakma álláspontjának kialakítása után tagjaink érdekeinek figyelembevételével kerül sor az álláspontok megfogalmazására a jog nyelvén.
6. Az MRSZ tagja az Advertising Information Group-nak. Tagjaink így első kézből értesülhetnek az EU területén zajló piaci változásokról, a reklámozással kapcsolatban tervezett piaci szabályozással
7. Az MRSZ az éves Országos Reklámkonferenciáján, Klubnapjain, work shop-ján, illetve a társszervezetek rendezvényein egyaránt a szakmai értékek és érdekek megjelenítésére törekszik. Tagjainknak bemutatkozási lehetőséget teremtünk. E fórumokon lehetőség van a média, a politika, a piackutatók találkozására a reklámozók és a reklámügynökségek képviselőivel
8. Az éves becsült reklámköltési adatok összeállítása. A reklámköltési adatok publikálásával a piaci szereplők tisztánlátását, a stratégiai tervezés, médiatervezés megkönnyítését tűzzük ki célul
9. Az MRSZ szakmai utakat szervez, és támogatja a reklámszakma szempontjából releváns eseményeket. Ezzel bemutatkozási lehetőséget biztosítunk tagjainknak határainkon túl
10. Az MRSZ 2004-májusától naponta frissített [website]?-ot üzemeltet (www.mrsz.hu). A honlapunkon keresztül az MRSZ tagokhoz eljuttatjuk a legfontosabb szakmai híreket.
11. A Magyar Reklámetikai Kódexben megfogalmazott normák érvényesítése a Reklámetikai Bizottságon keresztül. Reklámetikai Bizottságunk feladata a fogyasztói panaszok kivizsgálása és a szakma által elfogadott Kódex alapján az etikátlan, reklámszakmát lejárató reklám kiszűrése
12. A Magyar Reklámszövetségben a bizottságok mellett tagozatok is működnek (Internet Tagozat, Független Reklámügynökségek Tagozata (FÜGE), Regionális Tagozat (REGGI)
Egyéb adatok:
Hírlevél
Magyar Reklám, a Reklámszövetség negyedévente megjelenő folyóirata elsősorban elektronikus úton terjesztett RekláMérték
Külföldi partnereink:
Advertising Information Group