Bezár [x]
Már 2507 szócikk közül válogathatsz.

A Médiapédia egy bárki által hozzáférhető és szerkeszthető webes média- és marketing tudástár. Legyél Te is a Médiapédiát építő közösség tagja, és járulj hozzá, hogy minél több hasznos információ legyen az oldalon! Addig is, jó olvasgatást kívánunk!
Hirdetés


A médiafogyasztási szokásokra irányuló vizsgálatokat, statisztikákat és ezen felmérések eredményeinek elemzését nevezzük médiakutatásnak, mely alapján következtetéseket vonhatunk le egy-egy adott csoport médiával kapcsolatos magatartására.
A hatékony médiastratégia tervezéséhez szükséges a rendelkezésre álló megjelenési lehetőségek alapos elemzése. Az elemzés célja, hogy aránylag kevesebb megjelenéssel érjük el célcsoportunk lehető legtöbb tagját.
 

Főbb médiakutatási típusok:

Szindikált kutatások:

 

  • TV nézőmérés  (TV Audience Measurement)
  • Rádiós közönségmérés (Broadcast Audience Measurement)
  • Internetes web site (home page) audit
  • Olvasottság mérés (Readership survey)
  • Célcsoport Index (Target Group Index)
  • Reklámköltés mérés (Advertising Expenditure Measurement - ADEX)


Ad hoc kutatások

  • Nyomtatott sajtótermékek piacra bevezetése előtti termékteszt,
  • Újbóli bevezetéshez (relaunch), márkaépítéshez olvasói profil, olvasói igények, sajtótermék imázs vizsgálatok, stb.
  • Rádió: műsorvezetők népszerűsége, a csatorna imázsa, zenei stílusok fogadtatása, zeneteszt (telefonon vagy stúdióban), zeneszámok, sztárok kifáradási effektusának mérése, stb.
  • Televízió: koncepcióteszt, kész műsornál vetítéses mérés in-home, in hall, csatorna imázs összehasonlító vizsgálatok, stb.

 

A médiakutatás eredményi utalhatnak:

  • általános médiahasználati jellemzőkre (sajtóolvasási, rádióhallgatási szokások, televízióadók nézettsége, reklámokkal kapcsolatos vélemények, teletext, mozi stb.)
  • sajtóolvasottságra (olvasási gyakoriság, legutóbbi olvasás időpontja stb.)
  • rádióhallgatottságra (rádióhallgatás gyakorisága, rádióhallgatási szokások, rádióadók, stb.)
  • televízió-nézettségre (televízió csatornák vételi lehetősége, televízió nézés egy átlagnapon, televízióadók, stb.)
  • internet-használatra (hozzáférés, általános használat és cél, eltöltött idő, vásárlás, stb.)
  • demográfiai és életstílus-jellemzőkre, vagyoni helyzetre (nem, életkor, jövedelem, lakás, ESOMAR státusz, iskolai végzettség, foglalkozás, érdeklődési területek, szabadidő, háztartás ellátottsága, stb.)

 

A médiakutatás módszerei lehetnek:

Mennyiségi kutatások - kvantitatív kutatási módszer, kérdőívvel vagy elektronikus eszközökkel, mennyiségi szempontból

Minőségi kutatások - kvalitatív kutatási módszer, főleg megkérdezésekkel, interjúkkal, minőségi szempontból

 

  • spontán interjú
  • strukturált interjú (jellegében hasonlít a kérdőíves adatfelvételhez)
  • mélyinterjú
  • kevert típusú interjú (vannak benne strukturált elemek, de bizonyos kérdéseknél szabadjára engedi az alanyt)
  • életút-interjú (egyes szakirodalmak szerint a keverthez tartozik, de külön is lehet kezelni)
  • fókuszcsoportos interjú


A szócikkhez társított címkék:
kutatás , média , médiakutatás
Hirdetés


Kiemelt támogató









Patikapédia Ecopédia Netpédia Biciklopédia Vinopédia Pókerpédia Jógapédia Webfazék
egyészségügyi
enciklopédia
gazdasági és
pénzügyi tudástár
internetes
tudástár
kerékpáros
tudástár
borkulturális
tudástár
póker szabályok,
stratégiák
jóga gyakorlatok,
tudástár
mindenki
szakácskönyve

 


Kiemelt támogató




Kigondolta és létrehozta