A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) XVII. Reklámkonferenciáját a korábbi évekhez hasonlóan Egerben, a Hotel Eger Park szálló és konferenciaközpontban rendezi meg 2009. szeptember 22-23-án.
A konferencia témája az inspiráció, amit - a rendezők véleménye szerint - a reklámszakma egyes területein már szinte hiába keresünk, de melyre a 2008. év végétől kibontakozó válság okozta gazdasági környezetben minden eddiginél jobban szükség lenne.
2009. szeptember 22.
Ennek jegyében a nyitó plenáris ülésen [Bálint András]?, színész-rendező, a Radnóti Színház igazgatója, Dr. Bagdy Emőke, pszichológus, a Károli Gáspár Református Egyetem Pszichológiai tanszékének vezetője és [Franco Moretti]?, az ADC*Europe elnöke beszélt az ihletről, s annak szerepéről az alkotói folyamatban.
Az első nap délutánján 3 párhuzamosan folyó szekcióban folytatódott a program.
Inspiráló gazdasági környezet címmel a várható gazdasági, fogyasztói és médiaipari trendekről hallgathattunk olyan előadókat, mint [Király Júlia]? (MNB alelnöke), [Kozák Ákos]? (Gfk vezetője), [Levendel Ádám]? és Gulyás János (Ipsos igazgatói), [Málnay B. Levente]? (vezérigazgató, MTV Networks), Szabó György (vezérigazgató, Sanoma Budapest), Novák Péter (ügyvezető igazgató, Kirowski), Heal Edina (vezérigazgató, Sláger Rádió) és [Szabó Henriett]? (ügyvezető, ODEX).
A Köztér: XXI. század tömegmédiája!? szekciócímben megfogalmazott kérdést Török Ferenc, az OSG ügyvezetőjének vezetésével Hantosi Bálint (Ipsos köztéri kutatás-vezetője), Réz András (esztéta), Barth Zsuzsanna (Stop and Go Original) és Zentai István (Visual Power ügyvezetője) próbálta megválaszolni a legújabb eredmények és trendek bemutatásával. Ezt követően hirdetők, médiatulajdonosok és ügynökségek kerekasztalbeszélgetésére került sor a témáról, melynek résztvevői voltak:
Bauer Tamás (Portland), [Szabó D. Tamás]? (Magyar Telekom), Palincsár László , Magna Global), Halász Gyula (Art Directors Club), Koltai Viktor (A Plakat ügyvezetője, MRSZ Közterületi Tagozatának vezetője), Gátai Péter (Hungaroplakát) és Szigeti Péter (EPA Media).
A harmadik délutáni programot immár kvázi hagyományosan az ADCH (Art Directors’ Club Hungary) biztosította. Körmagyar? mottójú szekciójuk első előadását Inspiration for Chosen People címmel Michael Conrad a Berlin School of Creative Leadership elnöke celebrálta, ezután Pálfi György: Nem vagyok a barátod! című filmjének előzményeiről és eredményeiről beszélgetett a szerzővel Gosztonyi Csaba (Carbon Group), aki a film egyik szereplője is volt.
Kreatív befektetés – megtérülő kreativitás címmel beszélgetést hallhatott a közönség díjnyertes megrendelőkkel, díjnyertes alkotókkal. Résztvevők:
Kirsch Zsuzsa (Miniszterelnöki Hivatal), Tihanyi Péter ([ACG.HEY]?), Dara Zsolt (FusionBefektetési Zrt. / [Burger King]?), Tordai Péter (Laboratory Ideas), Bognár Bertalan (Magyar Posta Zrt.), Halász Gyula (HD Group), Kiskádár Tamás (Kirowski). Moderátor: Szigeti Péter (Kreatív magazin, főszerkesztő).
Az ADCH három további programmal is hozzájárult a konferencia tartalmához.
Délutáni filmklubjukban inspiratív magyar kisfilmeket és nemzetközi kreatív alkotásokat mutattak be. Emellett a konferencia teljes ideje alatt megtekinthető volt az ADC*Europe Awards utazó kiállítása 2008-2009 díjnyertes munkáival.
Este pedig az ADCH MÉRLEG Díjkiosztójára és az azt követő partira került sor.
2009. szeptember 23.
A második napot egy újabb plenáris program indította: Brands Go Social címmel Trevor Johnson, a Facebook üzletfejlesztési igazgatója tartott nagy visszhangot kiváltott előadást, amelyben azt jósolta, hogy a Facebook egy éven belül megelőzi az iWiW-et.
A második délelőtt 4 párhuzamos programból választhatott a közönség.
Az őszinteség kora a reklámszakmában címet viselte a hagyományosnak mondható ügynökségi szekció, mely 2009-ben is együttműködésben készült a MAKSZ-szal. A programot Aczél László a MAKSZ alelnöke, a Y&R ügyvezetője állította össze.
Gál Sarolta (planner, Y&R) a márkákba és a klasszikus [kommunikációs csatorná]?kba vetett bizalomról, [Mondok Árpád]? (ügyvezető, MC Media) a mérhető és hatékony fogyasztói kapcsolódási pontokról, Gulyás János (Ipsos) a fogyasztói szokások változásáról beszélt.
Ezután ügynökségi szakemberek - Vekkel László (HPS), Gábor Iván (Café), Szeder Péter (Fastbridge) - szálltak ringbe, hogy elmondják: kik azok az ügynökségek és megrendelők, akik értik, hogy miképp változtak fogyasztói magatartások és a médiacsatornák.
Az ügynökségi és reklámozói felelősségről a segítségnyújtásban és a kiigazodásban beszélt Szabó Andrea (Tesco Global Áruházak, marketing igazgató) és Fónai Imre (Generali). A szekciót kerekasztalbeszélgetés zárta válogatott ügyfelekkel: van-e számukra tökéletes ügynökségi modell? Választ tudnak-e adni az ügynökségeik a szekcióban elhangzott kihívásokra?
A márka nevet viselő szekciót Szigeti Péter, a Kreatív főszerkesztője vezette.
A program első felében virtuális videóvitára került sor fogyasztók és márkatulajdonosok között, arról, hogy ki formálja igazán az olyan márkákat, mint a [Red Bull]?, a [Blikk]?, a T-Mobile, a [Nivea]?, a [tv2]?, a [Comedy Central]? vagy a [Borsodi]?. Ezt a "performance"-t Román Balázs (főszerkesztő, Kreatív Online) és Bitter Brunó (NextWave) szervezte.
Kávészünet után a Millward Brown globális Brand Z kutatása alapján Győri Adél (Client Service Director, Millward Brown) boncolgatta a márkák erősségét válság előtt és után. Majd végezetül Braun Róbert (ügyvezető, Braun & Partners Network) „Holnap: a márkák világa” címmel beszélt a felelősség és a márkaerősség összefüggéseiről.
Az előző évben alakult IAB (Interactive Advertising Bureau) Digitális marketing – Most minden rólunk szól címmel, Kürti István (Sanoma) vezetésével mutatkozott be.
Hallható volt előadás a közösségi médiáról (Kozári István – [Fastbridge]?), mérhető [social media marketing]?ről (Csiszár Dénes – [Arcus]?), mobilmarketingről (Szépvölgyi Tamás – Sanoma Budapest), arról, hogy merjünk-e mérni a keresőmarketing területén (Peresztegi Zoltán – [Google]?) és a netshoppingolókról (Kis Gergely – GkieNet).
Mikor lesz 20% vagy több? címmel kerekasztalbeszélgetést vezetett Simon Zsolt (MediaEdge:CIA), ahol részt vettek: Szabó Erik (Carnation), Baráth Péter (MEH), [Gábos Zsuzsa]? (Ipsos), [Kardos Gábor]? (Index).
Technikai okokból elmaradt [Mányai Csaba]? (21idea), a Reklám helyett…című könyv szerzőjének a tervek szerint egész délelőttöt betöltő programja. A 4 felvonásosra tervezett interaktív workshop a délelőtt folyamán a következő témákat boncolgatta volna: kreativitás és az élő stratégia jelentősége; a változás mozgatórugói – mi alakítja a jelent és a jövőt; [Content Marketing]? – az értékteremtés új útjai a marketingben; Interakció tervezés – a reklám logika alternatívája. A workshop a 2010-es Reklámkonferencián került megrendezésre.
2. nap délután három alternatíva közül választhatott a közönség.
A REKLÁMJOGI FÓRUM 2009 – Szabályozni, de minek? Szabályozni és hogyan?
Ez a Reklámkonferencia programjába tagozódó önálló rendezvény volt, ahol a Jogi Fórum szervezésében az online marketing szabályozásáról hallgathatott a közönség jeles jogász szakelőadókat.
Az új Reklámtörvényről [Dr. Pázmándi Kinga]? az MRSZ Jogi Bizottságának elnöke, a GVH reklámjogi gyakorlatáról Dr. Tóth Tihamér, a [Gazdasági Versenyhivatal]? Versenytanácsának elnöke, az internetes és fogyasztói adatbázisokról Szabó Endre, az [Adatvédelmi Biztos]? Hivatalának munkatársa beszélt. Végül „Változások az elektronikus hirdetésre vonatkozó szabályozásban, az NHH ezzel kapcsolatos eljárása, az előzetes hozzájárulással küldhető reklámok, a kéretlen elektronikus hirdetések” címmel Dr. Ádám Szilveszter, Nemzeti Hírközlési Hatóság Informatikai Szabályozási Igazgatóság munkatársának előadását láthatta a közönség.
Az MRSZ egy zártkörű – csak MRSZ tagok által látogatható – fórummal készült ÚJ UTAKON mottóval, ahol Mezriczky László, az MRSZ alelnöke a
szervezet irányítási és szervezeti reformról tartott előadást és vezetett beszélgetést.
Csak pozitívan, avagy teher alatt nő a pálma … hazai megoldások: Szabó D. Tamás (Magyar Telekom) vezetésével a magyar tulajdonú kommunikációs ügynökségek munkáiban fellelhető sajátosságokról, a válságra adott válaszaikról ismerhettünk meg néhány pozitív esettanulmányt.
A Magyar Reklámszövetség rendezvényének weboldala: www.reklamkonferencia.hu
Kapcsolódó szócikk: